چکیده

هدف از این تحقیق بررسی تاثیر مدیریت دانش مشتری بر عملکرد بانک صادرات شعب غرب تهران با تاکید بر نقش خدمات نوآورانه می باشد. مدل تحقیق متشکل از مدیریت دانش مشتری (دانش از مشتری، داشن برای مشتری و دانش درباره مشتری ) به عنوان متغیر مستقل و عملکرد (عملکردعملیاتی و عملکرد مالی) به عنوان متغیر وابسته می باشد. همینطور خدمات نوآورانه با زیر شاخص های سرعت نوآوری و کیفیت نوآوری به عنوان متغیر میانجی در این تحقیق بکار رفته است. تحقیق حاضر از نظر هدف، کاربردی بوده و روش تحقیق آن از نوع همبستگی است که با به کار گیری پرسشنامه و روش پیمایشی داده های مورد نیاز آن جمع آوری شده اند. جامعه آماری این پژوهش کارکنان بانک صادرات شعب غرب تهران می باشند که تعداد آنها ۴۵۰ نفر است. با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده، تعداد ۲۰۷ نمونه انتخاب و اطلاعات مورد نیاز جمع آوری شد. نتایج تجزیه و تحلیل داده ها توسط تحلیل عاملی در نرم افزار لیزرل نشان می دهد که مدیریت دانش مشتری بر عملکرد بانک صادرات شعب غرب تهران از طریق نقش میانجی متغیر خدمات نوآورانه تاثیر دارد.

تبلیغات