آرشیو

آرشیو شماره‌ها:
۴۳

چکیده

هدف: هدف پژوهش حاضر طراحی مدل بکارگیری فناوری های نوین بر عملکرد باشگاههای فوتبال ایران با نقش میانجی سواد فناوری بود. روش شناسی: این پژوهش از نظر نوع توصیفی - همبستگی، هدف کاربردی و روش اجرا میدانی بود. جامعه آماری مدیران، مربیان، بازیکنان و کادر اجرایی و فنی باشگاههای فوتبال ایران بود. نمونه آماری به تعداد قابل کفایت جهت مدلسازی انتخاب شد. ابزار اندازه گیری شامل سه پرسشنامه محقق ساخته (بکارگیری فناوری های نوین، سواد فناوری و عملکرد باشگاه های فوتبال) با طیف پنج ارزشی لیکرت بود. روایی محتوایی و صوری این ابزارها توسط اساتید مدیریت ورزشی و خبرگان، ورزشکاران و مربیان باشگاه های ورزشی تأیید شد (9 نفر) و پایایی ترکیبی، روایی سازه، روایی همگرا و واگرا با استفاده از تحلیل عاملی تأیید شد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها و تحلیل مسیر بین متغیرها از نرم افزار اس.پی.اس.اس و اسمارت پی ال اس 3 استفاده شد. یافته ها: نتایج نشان داد بکارگیری فناوری های نوین و سواد فناوری اعضای باشگاه بر عملکرد باشگاه های فوتبال اثر معنی داری داشت. اثر بکارگیری فناوری های نوین بر سواد فناوری اعضای باشگاه معنی دار بود و همچنین نتایج آزمون سوبل نشان داد که فناوری های نوین از طریق سواد فناوری بر عملکرد باشگاه-های فوتبال اثر معنیداری دارد. نتیجه گیری: بر اساس یافته ها می توان گفت که فناوری نوین می توانند با فراهم کردن اطلاعات کیفی برای مربیان و مسئولان ورزشی و آماده کردن ابزارهای ارزشمند در بهبود عملکرد ورزشکاران نقش کلیدی ایفا کنند. به همین دلیل باشگاه های فوتبال ایران می توانند با بکارگیری فناوری های نوین، امکان آموزش مؤثرتر و زمینه را برای ارتقاء و بهبود عملکرد باشگاه فراهم کنند.

Designing model for applying new technologies to the performance of Iranian football clubs

Objective: the aim of the present study was to design a model of using new technologies on the performance of Iranian football clubs with the mediating role of technological literacyMethodology: This research was descriptive-correlation, applied purpose and field method. The statistical population included managers, coaches, players and executive and technical staff of Iranian football clubs . A sufficient number of statistical samples were selected and modeling The measurement tool included three researcher-made questionnaires with a five-point Likert scale. Content and face validity of these instruments were confirmed by sports management professors and experts, athletes and coaches of sports clubs and composite reliability, construct validity, convergent and divergent validity were confirmed using factor analysis. SPSS and SmartPLS3 software were used for data analysis and path analysis between variables.Results: The results showed that the use of new technologies and the technology literacy of club members had a significant effect on the performance of football clubs.You had the effect of using new technologies on the technology literacy of club members was significant and also the results of the Seville test showed that new technologies through technological literacy on the performance of football clubs has a significant effect.Conclusion: Based on the findings, it can be said that modern technology can play a key role in improving the performance of athletes by providing quality information for coaches and sports officials and preparing valuable tools.

تبلیغات