آرشیو

آرشیو شماره‌ها:
۴۳

چکیده

هدف:  هدف از انجام این تحقیق بررسی وضعیت تاکتیک های بازاریابی ارتباطی باشگاه های لیگ برتر فوتبال ایران ( مطالعه موردی: باشگاه فوتبال استقلال تهران)  بود.روش شناسی: پژوهش حاضر از نوع تحقیقات توصیفی- پیمایشی می باشد.  جامعه این تحقیق را کلیه هواداران باشگاه استقلال تهران تشکیل دادند که تعداد 366 نفر از آن ها به عنوان نمونه تحقیق انتخاب شدند. ابزار تحقیق، پرسشنامه تعدیل شده تاکتیک های بازاریابی ارتباطی ایزدی و احسانی (1391) بود. برای تجزیه و تحلیل داده ها نیز از آزمون های تحلیل واریانس یک طرفه، ضریب همبستگی اسپیرمن، پیرسون، آزمون تی تک نمونه ای و تحلیل عاملی در سطح معناداری 05/0 با کمک نرم افزارهای SPSS20  وlisrel8.50  و SYSTAT13 استفاده شد. یافته ها: یافته ها نشان داد؛ بین خرده مقیاس های مدیریت دانش،  کیفیت خدمات، رضایتمندی، اعتماد، تعهد، کمیت مصرف، تبلیغ شفاهی و در نهایت پیگیری رسانه ای به تفکیک عضویت در کانون هواداران تفاوت معناداری وجود دارد (05/0 > p)؛ این در حالی بود که بین خرده مقیاس های بازاریابی ارتباطی به تفکیک تماشای سالانه فوتبال، به جز در خرده مقیاس های رضایتمندی و اعتماد در دیگر خرده مقیاس ها تفاوت معناداری مشاهده نشد (05/0 > p).نتیجه گیری: به طور کلی، نتایج تحقیق حاکی از آن بود که؛ بررسی وضعیت تاکتیک های بازاریابی، بررسی نقاط ضعف و قوت در این زمینه و همین طور ارائه راهکارهای مناسب و عملیاتی، در شناخت بیشتر باشگاه های لیگ برتر فوتبال به ویژه باشگاه استقلال تهران از هواداران خود موثر بوده و باعث توسعه نظام هواداری در کشور می شود

The Evaluate of the relationship marketing tactics of Iranian soccer league (case study: Esteghlal Tehran Football Club)

Objective: the aim of this study was to Evaluate the relationship marketing tactics of Iranian soccer league Methodology: according to the purpose, Adjusted relationship marketing components scale developed  by  Ehsani and Ezadi (2011), provided  to 366 members of the supporters club Esteghlal Tehran that according to The sample size formula and Who were randomly selected. The questionnaire was based on the norms set for a Likert scale of 5 points to making it slightly used. Validity and reliability of the instrument by experts in the pilot study with the Alpha 0/92 respectively. For data analysis also oneway-anova variance, one sample t-test  and Spearman and pearson Correlation significant 0/05 by spss20,systat13 and lisrel8.50 was used. Results: Results indicate that; between Subscales Knowledge Management, Quality of Service , Satisfaction ,trust , commitment , quantity consumed , Interpreting advertisement  and finally pursuit of media according to the membership of the Association was significant difference(p<0/05) and also between subscales of relationship marketing tactics  according to annual watching matches Except satisfaction and trust was no significant difference(p<0/05). Conclusion: In general the results indicate the status of the Marketing tactics, points of strength and weakness in this regard and so presenting suitable strategies and operational, on The identification of the Iranian Football League clubs Especially Esteghlal Tehran  and their supporters in the development of effective advocacy

تبلیغات