آرشیو

آرشیو شماره‌ها:
۲۸

چکیده

یکی از کلیدی ترین خرده سیستم های جذب مشتری که منجر به تحقق اهدافی نظیر کارایی، شفافیت و تشویق کارآفرینی می شود، نظام اثر و عملکرد تبلیغات است که می تواند تبیین کننده ضرورت انجام تحقیق در حوزه مورد بررسی باشد. شرکت های فناوری مالی به دلیل تعامل با حجم بالایی از مشتریان و همچنین میزان زیادی از تبلیغات محیطی یا آگهی تصویری، به عنوان جامعه آماری این تحقیق انتخاب شده اند. روش گردآوری داده ها، مطالعه کتابخانه ای و مصاحبه عمیق با 15 نفر از اساتید مجرب دانشگاهی و متخصصان، از طریق نمونه گیری هدفمند تا رسیدن به نقطه اشباع مورد بحث است. روایی این پژوهش توسط مصاحبه شوندگان و سپس اساتید متخصص مورد بررسی قرار گرفته و تأیید شده است. پایایی نیز با استفاده از روش پایایی بازآزمون 91% به دست آمده است. برای تحلیل داده ها از روش مقایسه مداوم در طی سه مرحله کدگذاری باز، محوری و انتخابی استفاده شده است. تجزیه و تحلیل داده ها نشان می دهد که منبع، پیام، رضایت مشتری، تعامل با مشتری، خدمات و محصول، عوامل مؤثر بر عملکرد تبلیغات بر جذب و وفاداری مشتریان را تشکیل می دهند. اثربخشی تبلیغات مت أثر از ابع اد منب ع(مبل غ)، پی ام، مخاطب، رسانه و محیط است. همچنین سطوح مختلف اثربخش ی تبلیغات، ش امل توج ه و فهم، آگاهی (دانش)، تغییر نگرش، درونی سازی (ب اور)، رفت ار مراقبت ی، رفت ار رض ایتی و رفتار مشارکتی است.

Identification of Factors Affecting Advertising Performance in Attracting and Retaining Customers

One of the key customer acquisition subsystems that leads to the realization of goals such as efficiency, transparency, and encouraging entrepreneurship is the advertising effect and performance system, which can explain the necessity of conducting research in the area under study. Financial technology companies were selected as the statistical population of this study due to their interaction with a large volume of customers and also a large amount of environmental advertising or visual advertising. The data collection method, library study, and in-depth interviews with 15 experienced university professors and experts through purposeful sampling until saturation point, is discussed. The validity of this research has been examined and confirmed by the interviewees and then by expert professors. Reliability was also obtained as 91% using the test-retest reliability method. The continuous comparison method has been used to analyze the data during three stages of open, axial, and selective coding. Data analysis shows that source, message, customer satisfaction, customer interaction, service and product are the factors affecting the performance of advertising on customer attraction and loyalty. The effectiveness of advertising is affected by the dimensions of source (message), message, audience, media and environment. Also, different levels of advertising effectiveness include attention and understanding, awareness (knowledge), attitude change, internalization (belief), caring behavior, consent behavior and cooperative behavior. 

تبلیغات