تحلیل و شناخت عوامل اقتصادی و اجتماعی موثر بر فقر و نابرابری
آرشیو
چکیده
موضوع فقر همواره در جهان مورد مطالعه قرار گرفته است چنان چه بتوانیم اندازه فقر را تجزیه کنیم شناخت بهتری نسبت به تغییرات فقر خواهیم داشت. فقر و نابرابری واژگانی هستند که دارای مفاهیمی متمایز می باشند و سیاست های منجر به کاهش فقر الزاما ً منجر به کاهش نابرابری نمی شود. مقاله فقر و نابرابری حاضر ابزارهایی را برای اندازه گیری، توصیف، پایش، ارزیابی و تحلیل فقر فراهم می کند. که زمینه ای را برای طراحی استراتژی های کاهش فقر ایجاد می کند. این مقاله برای محققان و تحلیل گران سیاستی درگیر در تحقیقات فقر و سیاست گذاری در نظر گرفته شده است. از اطلاعات مؤسسه بانک جهانی در کارگاه های آموزشی در کشورهای سراسر جهان از جمله: افغانستان، بنگلادش، بوتسوانا، کامبوج، هند، اندونزی، کنیا، جمهوری دموکراتیک خلق لائوس، مالاوی، پاکستان، فیلیپین، تانزانیا و تایلند، و همچنین در دوره های راه دور با تعداد قابل توجهی شرکت کننده از کشورهای متعدد آسیا و آفریقا و دوره های آنلاین با بیش از 200 شرکت کننده در سراسر جهان استفاده شده است. بازخورد این دوره ها برای کمک به ما در ایجاد یک بررسی در این حوزه بسیار مفید واقع شده است. همچنین مهارت های مورد نیاز را بر روی تجزیه و تحلیل فقر فراهم می کند، و پایه ای محکم برای کسانی که می خواهند در این حوزه تحقیق کنند، ایجاد می کند.Analysis and investigation of economic and social factors affecting poverty and inequality
The issue of poverty has always been studied in the world, if we can analyze the size of poverty, we will have a better understanding of the changes in poverty. Poverty and inequality are words that have distinct concepts, and the policies leading to poverty reduction do not necessarily lead to the reduction of inequality. This article on poverty and inequality provides tools for measuring, describing, monitoring, evaluating and analyzing poverty. which creates a context for designing poverty reduction strategies. This article is intended for researchers and policy analysts involved in poverty research and policy making. from the information of the World Bank Institute in educational workshops in countries around the world including: Afghanistan, Bangladesh, Botswana, Cambodia, India, Indonesia, Kenya, Lao People's Democratic Republic, Malawi, Pakistan, Philippines, Tanzania and Thailand, as well as in courses Distance courses have been used with a significant number of participants from several countries in Asia and Africa, and online courses with more than 200 participants worldwide. Feedback from these courses has been very helpful in helping us develop a review in this area. It also provides the skills needed to analyze poverty, providing a solid foundation for those who wish to conduct research in this area.