آرشیو

آرشیو شماره‌ها:
۷۱

چکیده

هدف این تحقیق ارائه مدل جدید (نوآورانه) بازاریابی تعاملی محتوا محور با رویکرد مدیریت دانش مشتریان و لحاظ نمودن متغیرهای (عوامل) علی، زمینه ای و مداخله گر در صنعت فولاد کشور بر اساس روش تئوری داده بنیاد می باشد. در این تحقیق، بر اساس ابزار مصاحبه از متخصصان و مدیران ارشد صنعت فولاد، 98 عامل مرتبط با بازاریابی محتوا محور، و متغیرهای تحقیق شناسایی و به روشهای کدگذاری باز، محوری و انتخابی، سازه های مرتبط با هر متغیر ارائه شده است. در گام بعدی، بر اساس تحلیل داد های حاصل از پرسشنامه، به روش تحلیل عاملی تاییدی با تکنیک PLS، بار عاملی و پایایی ترکیبی برای متغیرهای تحقیق به ترتیب بالای 4/0 و 7/0 محاسبه و در نتیجه اعتبار هر سازه مرتبط با عوامل، راهبردها و پیامدهای مدل تحقیق مورد تایید قرار گرفت. سپس به روش معادلات ساختاری و تخمین مدل نهایی، عوامل علی، عوامل زمینه ای، راهبرد مدیریت دانش مشتریان و عوامل مداخله گر بترتیب در جایگاه های اول الی چهارم اثرگذاری بر بازاریابی تعاملی محتوا محور در مدل نهایی تحقیق مورد تایید قرار گرفته اند. در نهایت ضمن ارائه مدل تحقیق با نیکویی برازش کل در حد مطلوب، توجه به آثار و پیامدهای مدل شامل: پیامدهای داخلی و شرکتی، مزیت رقابتی، مدیریت تجربه برند، پیامدهای مشتریان و بازار پیشنهاد شده است.

Presentation of interactive marketing model with approach on customer knowledge management in steel industry

The purpose of this research is to present a content-oriented interactive marketing model with the approach of customer knowledge management, while considering the causal, contextual, and intervening variables (factors) in the country's steel industry based on the data theory method of the Foundation. In this research, based on interview tools from experts and senior managers of the steel industry, 98 factors related to content-based marketing and research variables have been identified, and structures related to each variable have been presented using open, central, and selective coding methods. In the next step, based on the analysis of the data obtained from the questionnaire, the confirmatory factor analysis method with the PLS technique was applied. The factor load and combined reliability for the research variables were calculated to be above 0.4 and 0.7, respectively. As a result, the validity of each construct related to the factors, the strategies, and implications of the research model were approved. Then, using the method of structural equations and estimation of the final model, causal factors, contextual factors, customer knowledge management strategy, and intervening factors were confirmed as the first to fourth most influential on content-based interactive marketing in the final research model. Finally, while presenting the research model with optimal overall goodness of fit, attention is drawn to the effects and consequences of the model, including: internal and corporate consequences, competitive advantage, brand experience management, and customer and market consequences that are suggested.

تبلیغات