آرشیو

آرشیو شماره ها:
۳۸

چکیده

پژوهش حاضر میزان هماهنگی میان آزمون های استاندارد بین المللی و محتوای آموزشی در کلاس های یادگیری زبان آلمانی را مورد مطالعه و بررسی قرار می دهد. ضرورت و فایده محتوای درسی برای رسیدن به اهداف آموزشی بر کسی پوشیده نیست و استفاده از کتاب درسی درخور می تواند فراگیران را سریعتر به سمت اهداف قصدشده سوق دهد. یکی از اصلی ترین اهداف آموزش، کسب آمادگی لازم برای شرکت در آزمون های بین المللی زبان آلمانی است. در این مقاله ابتدا مفهوم آزمون بین المللی استاندارد تبیین و سپس شرایط و ویژگی های محتوای آموزشی اثربخش اعم از معیارهای کیفیت و استفاده از انواع تمرین به عنوان گامی لازم برای ایجاد آمادگی پیش از آزمون ذکر می گردد و به این سوال اساسی که «آشنایی با تمرین های کتاب آموزشی چه نقشی را برای آمادگی شرکت در آزمون های استاندارد بین المللی بازی می کند؟» پاسخ می دهد. در اینجا، با استفاده از جدول معیارها با رویکرد تحلیلی، مقایسه تطبیقی میان یکی از آزمون های بین المللی استاندار زبان آلمانی به نام ÖSD B2 و تمرین های یک کتاب آموزشی برای پایان سطح میانی با عنوان Sicher B2 انجام می گردد و در آخر نشان خواهیم داد که آیا تمرین های این کتاب آموزشی شرایط لازم برای ایجاد آمادگی کلی آلمانی آموزان جهت شرکت در آزمون های بین المللی زبان آلمانی را دارند. نتیجه اینکه: Sicher B2 می تواند کتاب آموزشی مناسبی برای ایجاد آمادگی نسبی به منظور شرکت در آزمون بین المللی ÖSD B2 باشد، مشروط بر اینکه مدرسین با شناسایی کمبود ها و بهره گیری از محتوای آموزشی همخوان با سوالات آزمون برای اثربخشی و بهترشدن نتایج یادگیری برنامه ریزی کنند.

Examination of the role of German as a foreign language textbooks for participation in standardized German exams

The present study examines the relation between exercises and tasks in German as a foreign language textbooks and in standardized tests and examinations. The importance of course content in achieving learning goals is not hidden from anyone and the use of appropriate textbooks can lead learners to the desired goals more quickly. One of the main goals of foreign language didactics is preparation for participation in standardized German exams. This article first explains the concept of standardized tests and examinations, and then mentions the characteristics of effective learning and teaching content, including good criteria and the use of practice types, as a necessary step in pre-test preparation. And answer the basic question “What role does familiarity with the exercises in the textbook play in preparing to take standardized tests and exams?” Here, based on the catalog of criteria with an analytical approach, a contrastive comparison is made between a standardized test called ÖSD B2 and the exercises in a textbook for Pre-Intermediate Sicher B2, and finally it will show whether the exercises in this textbook offer the necessary prerequisites for general preparation of To ensure that German learners take part in standardized German tests. The result is: Sicher B2 can be a suitable textbook to create relative preparation for taking the standardized ÖSD B2 exam, provided that teachers plan the effectiveness and improvement of learning outcomes by identifying deficits and using learning content, that are consistent with the test questions and tasks.

تبلیغات