Toggle navigation
عنوان مطالب
مجلات
پدیدآورندگان
حوزه تخصصی
ناشران
ارائه الگوی توسعه پایدار اجتماعی مبتنی بر مهارت آموزی وکارآفرینی
(مقاله علمی وزارت علوم)
درجه علمی: نشریه علمی (وزارت علوم)
نویسندگان:
یاسر وطنی
مجید نصیری
هادی ثنایی پور
محمدباقر گرجی
منبع:
مهارت آموزی دوره 11 پاییز 1401 شماره 1 (پیاپی 41)
کلیدواژهها:
توسعه پایداراجتماعی
مهارت آموزی و کارآفرینی
مدل ساختاری
روش تحقیق آمیخته
حوزه های تخصصی:
doi:
10.52547/irtvto.11.41.1
شماره صفحات:
۳۰-۷
دریافت مقاله
  تعداد دانلود  : 
۱۳۸
آرشیو
آرشیو شماره ها:
۴۷
سال ۱۴۰۳ (۱)
-
مهارت آموزی دوره 12 بهار 1403 شماره 3 (پیاپی 47)
سال ۱۴۰۲ (۴)
-
مهارت آموزی دوره 12 زمستان 1402 شماره 2 (پیاپی 46)
-
مهارت آموزی دوره 12 پاییز 1402 شماره 1 (پیاپی 45)
-
مهارت آموزی دوره 11 تابستان 1402 شماره 4 (پیاپی 44)
-
مهارت آموزی دوره 11 بهار 1402 شماره 3 (پیاپی 43)
سال ۱۴۰۱ (۴)
-
مهارت آموزی دوره 11 زمستان 1401 شماره 2 (پیاپی 42)
-
مهارت آموزی دوره 11 پاییز 1401 شماره 1 (پیاپی 41)
-
مهارت آموزی دوره 10 تابستان 1401 شماره 4 (پیاپی 40)
-
مهارت آموزی دوره 10 بهار 1401 شماره 3 (پیاپی 39)
سال ۱۴۰۰ (۴)
-
مهارت آموزی دوره 10 زمستان 1400 شماره 2 (پیاپی 38)
-
مهارت آموزی دوره 10 پاییز 1400 شماره 1 (پیاپی 37)
-
مهارت آموزی دوره 9 تابستان 1400 شماره 4 (پیاپی 36)
-
مهارت آموزی دوره 9 بهار 1400 شماره 3 (پیاپی 35)
سال ۱۳۹۹ (۴)
-
مهارت آموزی دوره 9 زمستان 1399 شماره 2 (پیاپی 34)
-
مهارت آموزی دوره 9 پاییز 1399 شماره 1 (پیاپی 33)
-
مهارت آموزی دوره 8 تابستان 1399 شماره 4 (پیاپی 32)
-
مهارت آموزی دوره 8 بهار 1399 شماره 3 (پیاپی 31)
سال ۱۳۹۸ (۴)
-
مهارت آموزی دوره 8 زمستان 1398 شماره 2 (پیاپی 30)
-
مهارت آموزی دوره 8 پاییز 1398 شماره 1 (پیاپی 29)
-
مهارت آموزی دوره 7 تابستان 1398 شماره 4 (پیاپی 28)
-
مهارت آموزی دوره 7 بهار 1398 شماره 3 (پیاپی 27)
سال ۱۳۹۷ (۴)
-
مهارت آموزی دوره 7 زمستان 1397 شماره 2 (پیاپی 26)
-
مهارت آموزی دوره 7 پاییز 1397 شماره 1 (پیاپی 25)
-
مهارت آموزی دوره 6 تابستان 1397 شماره 4 (پیاپی 24)
-
مهارت آموزی دوره 6 بهار 1397 شماره 3 (پیاپی 23)
سال ۱۳۹۶ (۴)
-
مهارت آموزی دوره 6 زمستان 1396 شماره 2 (پیاپی 22)
-
مهارت آموزی دوره 6 پاییز 1396 شماره 1 (پیاپی 21)
-
مهارت آموزی دوره 5 تابستان 1396 شماره 4 (پیاپی 20)
-
مهارت آموزی دوره 5 بهار 1396 شماره 3 (پیاپی 19)
سال ۱۳۹۵ (۴)
-
مهارت آموزی دوره 5 زمستان 1395 شماره 2 (پیاپی 18)
-
مهارت آموزی دوره 5 پاییز 1395 شماره 1 (پیاپی 17)
-
مهارت آموزی دوره 4 تابستان 1395 شماره 4 (پیاپی 16)
-
مهارت آموزی دوره 4 بهار 1395 شماره 3 (پیاپی 15)
سال ۱۳۹۴ (۴)
-
مهارت آموزی دوره 4 زمستان 1394 شماره 2 (پیاپی 14)
-
مهارت آموزی دوره 4 پاییز 1394 شماره 1 (پیاپی 13)
-
مهارت آموزی دوره 3 تابستان 1394 شماره 4 (پیاپی 12)
-
مهارت آموزی دوره 3 بهار 1394 شماره 3 (پیاپی 11)
سال ۱۳۹۳ (۴)
-
مهارت آموزی دوره 3 زمستان 1393 شماره 2 (پیاپی 10)
-
مهارت آموزی دوره 3 پاییز 1393 شماره 1 (پیاپی 9)
-
مهارت آموزی دوره 2 تابستان 1393 شماره 4 (پیاپی 8)
-
مهارت آموزی دوره 2 بهار 1393 شماره 3 (پیاپی 7)
سال ۱۳۹۲ (۴)
-
مهارت آموزی دوره 2 زمستان 1392 شماره 2 (پیاپی 6)
-
مهارت آموزی دوره 2 پاییز 1392 شماره 1 (پیاپی 5)
-
مهارت آموزی دوره 1 تابستان 1392 شماره 4
-
مهارت آموزی دوره 1 بهار 1392 شماره 3
سال ۱۳۹۱ (۲)
-
مهارت آموزی دوره 1 زمستان 1391 شماره 2
-
مهارت آموزی دوره 1 پاییز 1391 شماره 1
چکیده
تحقیق حاضربا هدف ارائه الگوی توسعه پایداراجتماعی مبتنی برمهارت آموزی وکارآفرینی است.ازنظر هدف بنیادی ورویکرد کاربردی دارد وروش تحقیق آمیخته(کیفی-کمی)است.جامعه آماری بخش کیفی شامل کارشناسان واساتید دانشگاه درحوزه مهارت آموزی وکارآفرینی ومدیریت دراستان گلستان است.روش نمونه گیری ازنوع گلوله برفی میباشد که تعداد آن11نفر ودربخش کمی شامل مدیران ارشد،افراد باتجربه دربخش اشتغال استان گلستان میباشند وبااستفاده ازروش نمونه گیری تصادفی ساده950نفرانتخاب شدکه حجم نمونه براساس جدول مورگان274نفر میباشد.ابزارگردآوری اطلاعات دربخش کیفی بصورت مصاحبه نیمه ساختار ودربخش کمی بصورت پرسشنامه محقق ساخته میباشد.برای شناسایی شاخصهای توسعه پایداراجتماعی ازالگوی تحلیل محتوا(کیفی)وبرای شناسایی شاخصهای مهارت آموزی وکارآفرینی ازالگوی فراترکیب استفاده شد.ﺟﻬﺖ ﺗﺤﻠﯿﻞ دادهﻫﺎ ازنرم افزارSPSS20وSmart PLSاستفاده شد.سازه های موردبررسی جهت ارائه مدل اولیه توسعه پایداراجتماعی؛اعتماداجتماعی،مشارکت وهمبستگی اجتماعی،پایداری زیست محیطی،پایداری اقتصادی،مسئولیت پذیری اجتماعی میباشندوسازه های موردبررسی جهت ارائه مدل اولیه مهارت آموزی وکارآفرینی؛استراتژی کارآفرینی،فرصتها وقابلیتهای مهارت آموزی وکارآفرینی،فرهنگ مهارت آموزی وکارآفرینی،مدیریت مهارت آموزی وکارآفرینی وپشتیبانی حاکمیت میباشند.نتایج مدل ساختاری نشان دادکه مهارت آموزی وکارآفرینی برتوسعه پایداراجتماعی باتوجه به ضریب مسیر851/0وآزمونt،359/26ارتباط مثبت ومعنی دار وقوی دارد.همینطور اعتماداجتماعی وپایداری اقتصادی رابطه معنی دار وقوی باتوسعه پایداراجتماعی دارد ومشارکت وهمبستگی،پایداری زیست محیطی ومسئولیت پذیری اجتماعی ارتباط متوسطی باتوسعه پایداراجتماعی دارد.عوامل جهتگیری استراتژی،فرهنگ،فرصتها وقابلیتها ارتباط قوی ومعناداری بامهارت آموزی وکارآفرینی دارد،ازطرفی مدیریت و پشتیبانی حاکمیت رابطه متوسطی بامهارت آموزی وکارآفرینی دارد.
تبلیغات