جهانی شدن بازار عرصه رقابت را برای شرکت ها بسیار شدیدتر کرده است، شرکت ها تلاش می کنند با بهره گیری از منابع و فرآیندهای مختلف مزیت های رقابتی خود را افزایش و یا حداقل حفظ کنند. پیشرفت فن آوری اطلاعات موجب شده تا شرکت های خدماتی حجم زیادی از داده های مربوط به مشتریان خود را نگهداری و در تفکرات استراتژیک بازاریابی خود بهره برداری نمایند. از این رو، شناخت بیشتر مشتریان با استفاده از فن آوری اطلاعات داده های بزرگ به دلیل داشتن حجم بسیار زیاد داده های به ظاهر نامرتبط و همچنین به کارگیری نرم افزارهای پیچیده آماری برای تحلیل نیازهای مشتریان در دهه های اخیر در شرکت های خدماتی مورد توجه قرار گرفته است. در این پژوهش می پردازیم به شناخت عوامل تأثیرگذار بر عملکرد واقعی کارکنان شرکت شاتل در استفاده از فن آوری اطلاعات داده های بزرگ که منجر به عملکرد شرکت خدماتی می شود. هدف این پژوهش کاربردی و به روش توصیفی با جامعه آماری کارکنان شرکت همراه اول استان البرز است. تحلیل های آماری با استفاده از نرم افزارهای اس پی اس اس و آموس انجام شده و در آزمون فرضیه ها از روش معادلات ساختاری استفاده شده که تائید همه فرضیه ها به جزء دو فرضیه ریسک درک شده بر پیش بینی عملکرد و همین طور ریسک درک شده بر قصد رفتاری است. یافته های پژوهش نشان دهنده اثر پیش بینی عملکرد، پیش بینی تلاش و عوامل اجتماعی بر عملکرد کارکنان شرکت شاتل از طریق قصد رفتاری با در نظر گرفتن اثر ریسک درک شده، هزینه فرصت و مقاومت در برابر استفاده از داده های بزرگ است.