آرشیو

آرشیو شماره ها:
۵۱

چکیده

متن

مغز زنانی که در خانواده­هایی با روابط صمیمی زندگی می­کنند فعالیت و کارایی بهتری از خود نشان می­دهد.
به گزارش پایگاه اینترنتی یاهونیوز، بررسی فعالیت­ مغزی در زنانی که روابط خانوادگی آن­ها چندان گرم نیست نشان می­دهد فعالیت مغز در بخش­های احساسات و انگیزش و محبت در مقایسه با زنانی که روابط صمیمی با همسر خود دارند کاهش چشمگیری دارد.
به نوشته­ی نشریه­ی روانشناسی امریکا بررسی و اسکن فعالیت مغزی زنان نشان می­دهد زنانی که روابط صمیمی با همسرانشان ندارند، به ویژه در ساعات اولیه­ی صبح دچار برخی علایم افسردگی و کاهش فعالیت­های مغزی­و ادامه­ی­کاهش فعالیت بخش­های مرتبط با احساس در مغز هستند که باعث ابتلای دایمی آن­ها به افسردگی می­شود.
همچنین اسکن مغز زنانی که روابط صمیمی با خانواده­ی خود دارند نشان می­دهد تغییرات و واکنش­هایی در بخش احساسات آن­ها روی می­دهد که در گروه اول مشاهده نمی­شود.
محققان معتقدند این بررسی گام مؤثری در روشن کردن نقش روابط خانوادگی با احساسات درونی زنان و چگونگی تبدیل اندوه حاصل از سردی این روابط در ابتلا به افسردگی برداشته است.([1])
] گرایش 30 هزار زن سوئیسی به اسلام
تازه­ترین گزارش سازمان زنان مسلمان در سوییس حاکی از گرویدن حدود 30 هزار زن به اسلام در این کشور است.
«مونیکا نورسمور ووست» یکی از این زنان مسلمان سوییس در مصاحبه با سایت اینترنتی «سوییس اینفو» از باورها و شیوه زندگی خود در سوییس به عنوان یک زن مسلمان سخن گفت.
نورسمور 35 ساله در یک خانواده پروتستان­تربیت شده، امااحساس می­کند که همیشه مسلمان بوده است.
از سوی دیگر اداره آمار سوییس (بی. اف. اس) از افزایش شمار مسلمانان این کشور در سال­های اخیر خبر داد. این مرکز اعلام کرد، در حالی که در سال 1370 مسلمانان تنها 2 /2 درصدازجامعه سوییس راتشکیل­می­دادند، این رقم هم­اکنون به 4 /3 درصد افزایش یافته است.
بر اساس نتایج تحقیقی که توسط انجمن مذهبی سوییس صورت گرفته است، 2/ 39 درصد از مسلمانان سوییس، افراد زیر سنین 20 ساله هستند. ([2])
] گسترش اسلام در روسیه
گرایش مردم روسیه به اسلام در حال افزایش است. این در حالی است که هر روزه دشمنی­ها علیه اسلام, در برخی نقاط­جهان درحال­افزایش می­باشد. یک منبع مطلع در شورای فتوای روسیه اعلام کرد, طی ماه­های دی سال 82 تا مهرماه 83 , تنها در مسکو پایتخت این کشور 20 هزار نفر به اسلام روی آوردند. این رقم در مقایسه با سال پیش و سال قبل از آن افزایش چشمگیری داشته است.
] بسیج یازده میلیون نفری
سرلشکر رحیم صفوی, فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد, تا پایان سال 83 , تعداد بسیجیان سازمان یافته کشور به کشور به یازده میلیون بسیجی خواهد رسید. وی افزود: دشمنان باید بدانند ایران اسلامی یک قدرت منطقه­ای است و هیچ قدرتی نمی­تواند با فشارهای سیاسی, اقتصادی و امنیتی مسیر اصلی انقلاب اسلامی را تغییر دهد.
] خواص روغن زیتون در پیشگیری از سرطان سینه
پژوهشگران آمریکایی از خواص روغن زیتون در پیشگیری از سرطان سینه که می­تواند منجر به ابداع روش درمانی شود, خبر دادند.
به نوشته روزنامه لوموند در اینترنت, پژوهشگران دانشگاه نورت وسترن شیکاگو با بررسی آزمایشگاهی سلولهای سرطانی سینه, اعلام کردند اسید اولئیک به میزان قابل توجهی سطح ژن سرطانزای موسوم به هر دو نیورا که با عنوان ارب بی دو نیز شناخته می­شود, کاهش می­دهد.
این ژن دربیست درصدازسرطان­های سینه مشاهده شده است.
تحقیقات دیگر روی این گونه سلول­های سرطانی نیز نشان داده است نه تنها اسید اولئیک ژن هر دو نیورا خنثی می­کند, بلکه اثردرمانی پادتن­های مونوکلونو موسوم به تراستوزوماب را افزایش می­دهد.
پژوهشگران این موسسه اعلام کردند نتایج تحقیقات ما, مطالعات ایمنی شناسی مربوط به اثر رژیم­های غذایی مدیترانه­ای را که سرشار از روغن زیتون است و خواص محافظتی در برابر بیماری­های سرطانی, قلبی, عروقی و پیری دارد, تأیید می­کند.
تحقیقاتی که روی ساکنان جنوب اروپا صورت گرفته است نشان می­دهد مصرف اسید چرب اشباع نشده, خواص بازدارنده در برابر بیماری سرطان دارد. ([3])
] قبل از خواب سیب بخورید
یک محقق مرکز بهداشت شرق تهران به افرادی که دچار بی خوابی­های پی در پی هستند توصیه کرد در هر شب قبل از خواب سیب بخورند. به گفته وی سیب باعث پاک شدن معده, تقویت فکر, سلسله اعصاب قلب و کبد, درمان اسهال و پایین آمدن تب می­شود و بوییدن آن نیز برای رفع تنگی نفس سودمند است.
] شیر شتر و درمان ایدز و سرطان
ایرنا: دانشمندان عرب خواص درمانی تازه­ای را در شیر شتر یافته­اند که می­تواند بیماری­های صعب العلاج و مزمنی مانند آلزایمر, ایدز, هپاتیت c, و سرطان را درمان کند. تولید RNA نوترکیب از پادتن­های موجود در شیر شتر به منظور درمان بیماری­هایی مانند سرطان, آلزایمر, هپاتیت c و ایدز طرحی است که انجمن علوم و فناوری عرب روی آن تحقیق می­کند. براساس تحقیقات صورت گرفته, شتر به بیماری جنون گاوی مبتلا نمی­شود؛ زیرا در سرم خون و شیر شتر مقادیر قابل توجهی پادتن­های ضد ویروس وجود دارد که این جانور را از ابتلاﺀ به این بیماری مصون می­کند. به علاوه یکی از تفاوت­های پادتن­های شتر و انسان در وزن ملکولی نسبتاً پایین زنجیره سنگین پادتن شتر است­که باعث شده پادتن­های شتر توانایی نفوذ به بافت­های متراکم را داشته باشند. ([4])
] سبزی­ها و جلوگیری از آب مروارید
تحقیق انجام شده در دانشگاه ایالتی اوهایو اولین مدرک آزمایشگاهی را دال بر تاثیر آنتی­ اکسیدان­های خاص موجود در سبزیجات دارای برگ سبز در جلوگیری از آب مروارید ارائه می­کند.
تولید کنندگان ویتامین سنتتیک اغلب آنتی اکسیدان­های لوتئین و زی اگزانتین را به محصولاتشان اضافه می­کنند. اما تاکنون هیچ مدرک بیولوژیکی در تایید این ادعا که مواد فوق بر چشم اثر حفاظت بخش دارند به دست نیامده است. در واقع آنتی اکسیدان­های موجود در گیاهانی همچون کلم, اسفناج و کاهو از چشم در برابر اشعه فرابنفش که یکی از عوامل مؤثر در ایجاد کاتارکت است, محافظت می­کنند. ([5])
] به کارگیری داوران مرد در کاراته زنان فاقد ادله شرعی و قانونی است
سازمان­بسیج خواهران دراطلاعیه­ای به کارگیری داوران مرد در مسابقات کاراته زنان توسط انجمن کاراته زنان تربیت بدنی کشور را محکوم کرد.
به گزارش روابط عمومی نیروی مقاومت بسیج, در بخشی از این اطلاعیه آمده است: با توجه به امکان دسترسی به داوران زن این اقدام انجمن کاراته خواهران سازمان تربیت بدنی فاقد هرگونه مستمسک و ادله شرعی و قانونی است.
این اطلاعیه می­افزاید: این اقدام انجمن مذکور با توجیه این که در مسابقات خارج از کشور کاراته زنان, داوران مرد حضور دارند, قابل قبول نبوده و باید در جمهوری اسلامی ایران ارزش­های معنوی و دینی مورد توجه و اهتمام قرار گیرد. ([6])
پی­نوشت:
[1] . روزنامه­ی جمهوری اسلامی، 15/ 10/ 1383, ش 7388.
[2] . همان, 14 / 10 / 1383, ش 7387.
[3] . همان, 27 / 10 / 1383, ش 7398.
[4] . روزنامه­ی جام جم, 9 / 10 / 1383 , ش 1332.
[5] . همان, 27 / 10 / 1383, ش 1347.
[6] . روزنامه صبح صادق, 21/10/1383, ش 185.

تبلیغات