اثربخشی آموزش به روش چندرسانه ای بر افزایش مهارت های اجتماعی دانش آموزان با اختلال روانشناختی برون نمود
آرشیو
چکیده
مقدمه و هدف: هدف پژوهش حاضر تبیین اثربخشی آموزش به روش چندرسانه ای بر افزایش مهارت های اجتماعی دانش آموزان با اختلال روان شناختی برون نمود بود.روش شناسی پژوهش: روش پژوهش از نوع شبه تجربی بوده است. در این مطالعه 30 دانش آموز مبتلا به اختلال برون نمود به روش نمونه گیری در دسترس در شهرستان شاهرود انتخاب شدند، و با استفاده از برنامه آموزش چندرسانه ای در 10 جلسه مورد آموزش قرار گرفتند. ابزار پژوهش حاضر پرسشنامه آخنباخ، پرسشنامه مهارت های اجتماعی و بسته درمانی آموزش چند رسانه ای بود. جهت تجزیه و تحلیل یافته ها از آزمون کواریانس استفاده شد (05/0 ≥P).یافته ها: نتایج تحلیل کواریانس حاکی از اثربخشی آموزش به روش چندرسانه ای بر افزایش مهارت های اجتماعی دانش آموزان با اختلال روانشناختی برون نمود بوده است. (05/0≥P).لذا توصیه می گردد تا نظام آموزش و پرورش این سبک آموزش چندرسانه ای را در دستور کار قرار دهد.The Effectiveness of Multimedia Education on Increasing the Social Skills of Students with Externalizing Psychological Disorders
Introduction: The aim of the present study was to investigate the effectiveness of multimedia teaching on increasing the social skills of students with externalizing psychological disorder.research methodology: The research method was quasi-experimental. In this study, 30 students suffering from externalizing disorder were selected by available sampling method in Shahrood city, and they were trained in 10 sessions using a multimedia training program. The tools of the current research were Achenbach questionnaire, social skills questionnaire and multimedia training package. To analyze the findings, covariance test was used (P ≥ 0.05).Findings and Conclusion: The results of covariance analysis indicated the effectiveness of multimedia teaching on increasing the social skills of students with manifest psychological disorder. (P≥0.05).Therefore, it is recommended that the education system put this style of multimedia education on the agenda.