آرشیو

آرشیو شماره ها:
۲۰

چکیده

Using Critical Digital Pedagogy (CDP) acknowledges the recent advancements in technology in the field of education. As teachers should effectively deal with the needs of students with the help of educational technologies to increase their critical awareness, the level of digital literacy of Iranian teachers is not desirable and naturally teacher training in Iran should be in line with the latest changes in the world, this qualitative study aimed to find out how ELT experts perceive the CP technology-based EFL teacher preparation program in the Iranian context as part of a basic interpretative project. Thirty ELT experts with a Ph.D. in TEFL were selected through convenience sampling among experienced university professors who had relevant research expertise in the field. Consulting the related literature, the researcher developed a semi-structured interview in approximately three open-ended questions. The results analyzed by MAXQDA showed that perceptions of ELT experts were consistent with CP assumptions and the use of technology in education. The interpretation of the findings indicates a reconciliation between CP principles and technology. Participants perceived the valuable concepts of CP in light of technology used to shape a technology-based CP curriculum. Findings have implications for EFL teacher education administrators, curriculum planners, and educators. 

دیدگاه کارشناسان زبان انگلیسی ایرانی نسبت به برنامه ی آماده سازی معلم زبان انگلیسی مبتنی بر آموزش انتقادی بر پایه ی فناوری

استفاده از آموزش دیجیتال انتقادی پیشرفتهای اخیر فناوری در زمینه آموزش را تأیید می کند. از آنجایی که معلمان برای افزایش آگاهی انتقادی دانش آموزان باید با استفاده از فناوری های آموزشی به طور موثر با نیازهای آنان در ارتباط باشند، سطح سواد دیجیتالی معلمان ایرانی مطلوب نیست و طبیعتاً تربیت معلم در ایران باید مطابق با آخرین تغییرات جهان باشد، این مطالعه از رویکردی کیفی همراه با طراحی تفسیری با هدف کشف دیدگاه کارشناسان آموزش زبان انگلیسی در خصوص برنامه آماده سازی معلم زبان انگلیسی مبتنی بر فناوری آموزش انتقادی استفاده کرده است. تعداد سی کارشناس آموزش زبان انگلیسی با مدرک دکترا در رشته ی تدریس زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی از طریق نمونه گیری در دسترس از بین اساتید مجرب دانشگاه که دارای تخصص پژوهشی مرتبط در این زمینه بودند، انتخاب شدند. ابزار پژوهش مصاحبه ی نیمه ساختاریافته ای بود که توسط محقق در سه سؤال با پایان بازتهیه گردید. در تهیه سؤالات مصاحبه، محقق از ادبیات مرتبط استفاده کرده است. تجزیه و تحلیل داده ها توسط MAXQDA ، نشان داد که دیدگاه کارشناسان آموزش زبان انگلیسی با مفروضات مربوط به آموزش انتقادی و استفاده از فناوری در آموزش همخوانی دارد. تفسیر یافته ها نشان دهنده آشتی بین اصول آموزش انتقادی و فناوری است. شرکت کنندگان معتقد به استفاده از مفاهیم ارزشمند آموزش انتقادی در پرتو فناوری برای شکل دادن به برنامه آموزشی معلم مبتنی بر آموزش انتقادی برپایه ی فناوری بودند. یافته ها برای مدیران آموزش معلمان زبان انگلیسی، برنامه ریزان برنامه درسی و مربیان پیامدهایی دارد.

تبلیغات