Emergency Remote Teaching in Rural High Schools during the Pandemic: Exploring Iranian English Teachers’ Teaching and Assessing Practices
آرشیو
چکیده
Following the COVID-19 outbreak, educational institutes around the world including Iran transitioned from the face-to-face method to an online modality to sustain education. Adapting to this abrupt transition was challenging for teachers, especially those working in remote and low-resource schools. To have a profounder understanding of Emergency Remote Teaching (ERT) in rural secondary schools, in this qualitative study, the researchers explored the technological tools, teaching platforms, and assessment strategies employed by 12 Iranian English teachers during the pandemic. The analysis of the data, collected through semi-structured interviews and e-observations, revealed that the participants mostly, but not exclusively, used SHAD application as their online platform and used different technological tools for creating pedagogic content such as screen recorder, video editors, and PowerPoint. The teachers also adopted different methods for delivering teaching including flipped method, live broadcasts, pre-recorded teaching materials, voices, and images. They used Google forms, Digi forms, and video calls for evaluating the students; nevertheless, they chiefly deployed these tools for designing traditional exam types. The implications and limitations of the study are discussed.آموزش از راه دور در شرایط اضطراری در دبیرستان های روستایی در دوران همه گیری: بررسی شیوه های تدریس و ارزشیابی توسط معلمان زبان انگلیسی
پس از شیوع کووید-19، مؤسسات آموزشی در سراسر جهان از جمله ایران از روش حضوری به روش آنلاین برای تداوم آموزش گذر کردند. انطباق با این انتقال ناگهانی برای معلمان، به ویژه آنهایی که در مدارس دوردست و کم منابع کار می کردند، چالش برانگیز بود. برای درک عمیق تر آموزش از راه دور اضطراری (ERT) در مدارس متوسطه روستایی، در این مطالعه کیفی، محققان ابزارهای فن آوری، بسترهای آموزشی و استراتژی های ارزیابی به کار گرفته شده توسط ۱۲ معلم انگلیسی ایرانی در طول همه گیری را بررسی کردند. تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده از طریق مصاحبه های نیمه ساختاریافته و مشاهدات الکترونیکی، نشان داد که شرکت کنندگان عمدتاً، اما نه منحصراً، از برنامه SHAD به عنوان پلتفرم آنلاین خود استفاده می کنند و از ابزارهای فن آوری مختلف برای ایجاد محتوای آموزشی مانند ضبط صفحه، ویرایشگرهای ویدیویی و پاورپوینت استفاده می کردند. معلمان همچنین روش های مختلفی را برای ارائه تدریس اتخاذ کردند، از جمله روش برگردان، پخش زنده، مواد آموزشی از پیش ضبط شده، ارسال صدا و تصاویر. آنها از فرم های گوگل، فرم های دیجی و تماس های ویدیویی برای ارزیابی دانش آموزان استفاده کردند. با این وجود، آنها عمدتاً از این ابزارها برای طراحی انواع امتحانات سنتی استفاده کردند. مفاهیم و محدودیت های مطالعه مورد بحث قرار می گیرد.