آرشیو

آرشیو شماره ها:
۳۵

چکیده

کشور ایران چهارمین تولیدکننده عمده سنگ جهان محسوب می شود اما متاسفانه سهم صادرات از این میزان تولید بسیار اندک است. با مطالعه میزان و روند صادرات سنگ در سالهای مختلف می توان ملاک و معیار خوبی برای ارزیابی میزان موفقیت صادرات سنگ کشور بدست آورد، بازارهای هدف را مشخص کرد و هدفهایی را برای آینده صادرات سنگ در نظر گرفت. در این مقاله به بررسی بررسی بازاریابی و مدیریت فروش سنگ های ساختمانی توسط نورومارکتینگ (بازاریابی عصبی) پرداخته شد، روش پژوهش بصورت کیفیو بررسی در مقالات، کتابها و پایان نامه ها بود. و نتایج نشان دادند که درخصوص حوزه تولید، میزان اشتغال زایی این صنعت بسیار بالا است، از عمده ترین مشکلات این صنعت نیز عبارتند از: عدم استفاده از روش های مدرن و فناوری های مناسب که منجر به کاهش تولید و بهره وری می شود، مقیاس تولید نامناسب، بازار، عدم وجود بانک بزرگ و جامع اطلاعات مربوط به تولید، مصرف، واردات، صادرات، عرضه، تقاضا، قیمت، بازیافت، ذخیره، ذخیره معادن با توجه به شرایط موجود، تنگناهای مالی، مشکلات مربوط به منابع انسانی و بهره وری پایین و واردات و صادرات و ضعف در برنامه ریزی و سازماندهی مناسب برای صادرات و ورود به بازارهای جدید. پیشنهاد می شود برای رشد جایگاه این صنعت در اقتصاد ایران، متخصصان این حوزه از بازاریابی های تازه و جدید بهره مند شوند و از بازاریابی عصبی یا نورومارکتینگ در فروش بهره گیرند.

Investigating the marketing and sales management of construction stones by neuromarketing (Neurological marketing)

Iran is the fourth largest producer of stone in the world, but unfortunately, the export share is very small. By studying the amount and trend of stone export in different years, it is possible to obtain a good criterion and criterion to evaluate the success rate of the country's stone export, determine the target markets and consider goals for the future of stone export. In this article, the investigation of the marketing and sales management of construction stones by neuromarketing (neural marketing) was discussed. There were books and theses. And the results showed that regarding the field of production, the employment rate of this industry is very high, one of the main problems of this industry are: the lack of use of modern methods and appropriate technologies that lead to a decrease in production and productivity, inappropriate production scale , the market, the lack of a large and comprehensive bank of information related to production, consumption, import, export, supply, demand, price, recycling, storage, storage of mines according to the existing conditions, financial constraints, problems related to human resources and low productivity and Import and export and weakness in proper planning and organization for exporting and entering new markets. Recommended for growth The position of this industry in Iran's economy, experts in this field should benefit from new and new marketing and use neuromarketing in sales.

تبلیغات