آرشیو

آرشیو شماره ها:
۱۷

چکیده

هدف پژوهش شناسایی، رتبه بندی مولفه های بازاریابی آموزشی در مدارس غیرانتفاعی شهر تهران است. این مقاله از نظر هدف کاربردی، از نظر روش گردآوری داده ها میدانی و از نظر روش اجرا  نیز آمیخته        ( کیفی و کمی ) است. جامعه مورد مطالعه در مرحله کیفی شامل کلیه معلمین کلیدی و خبرگان حوزه بازاریابی آموزشی و در بخش کمی شامل استادان حوزه های مختلف بازاریابی و ذینفعان مدارس غیرانتفاعی ( شهر تهران) می باشد. در بخش کیفی ابزار گردآوری داده ها مصاحبه نیمه ساختار یافته و در بخش کمی پرسشنامه می باشد.یافته ها: مهم ترین عوامل اثرگذار درونی ( عواملی که مربوط به داخل سازمان می شود.) بربازاریابی آموزشی در مدارس غیرانتفاعی شامل: 1- منابع مالی 2- فرایندهای آموزشی 3- سیاست های آموزشی 4- دبیران  5- منابع و امکانات فیزیکی می باشد. در بخش کمی با استفاده از تکنیک MCDM  این عوامل اولویت بندی شده است.

Factors affecting educational marketing in non-profit schools in Tehran

The purpose of the research is to identify and rank educational marketing components in non-profit schools in Tehran. This article is mixed (qualitative and quantitative) in terms of practical purpose, in terms of field data collection method and in terms of implementation method. The studied community in the qualitative stage includes all key teachers and experts in the field of educational marketing, and in the quantitative part, it includes professors in various fields of marketing and beneficiaries of non-profit schools (Tehran). In the qualitative part, the data collection tool is a semi-structured interview, and in the quantitative part, a questionnaire.Findings: The most important internal influencing factors (factors related to the inside of the organization) on educational marketing in non-profit schools include: 1- financial resources 2- educational processes 3- educational policies 4- teachers 5- resources and physical facilities . In the quantitative section, using the MCDM technique, these factors are prioritized.

تبلیغات