موانع جذب نیروهای داوطلب در ورزش آموزش و پرورش (مقاله پژوهشی دانشگاه آزاد)
درجه علمی: علمی-پژوهشی (دانشگاه آزاد)
آرشیو
چکیده
هدف از انجام این پژوهش شناسایی واولویت بندی موانع جذب نیروهای داوطلب در ورزش آموزش و پرورش (نمونه مورد مطالعه شهرستان کرج) می باشد.روش پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر ماهیت،توصیفی- تحلیلی است.جامعه آماری پژوهش؛تمامی کارکنان برگزار کننده مسابقات آموزشگاهی آموزش و پرورش شهرستان کرج بودند.روش نمونه گیری به صورت خوشه ای چند مرحله ای بود.برحسب نواحی چهارگانه و بر طبق حجم نمونه مورگان 234 نفر به عنوان نمونه مورد مطالعه انتخاب شدند.ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه ای محقق ساخته بود.روایی صوری و محتوایی پرسشنامه توسط 12 نفر از اساتید دانشگاه و خبرگان در این زمینه تایید شد.پایایی کلی پرسشنامه نیز با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ (888. ) بدست آمد.برای تجزیه و تحلیل آماری داده ها از آمار توصیفی و آمار استنباطی استفاده شد.براساس تحلیل عاملی 32 متغیر در شش گروه با عناوین روانی، ارتباطی- اطلاعاتی، فردی، قانونی، ساختاری و اداری- سازمانی قرار گرفتند. با استفاده از مقیاس پنج ارزشی لیکرت میزان اهمیت متغیرها بررسی شد که بر این اساس، عامل ارتباطی- اطلاعاتی با واریانس 27.009، عامل فردی با واریانس 16.89 و عامل قانونی با واریانس 11.33با اهمیت ترین موانع بودند.Obstacles to recruiting volunteers in sports, education and training
The purpose of this research is to identify and prioritize the barriers to recruiting volunteers in sports, education and training (the studied sample of Karaj city). The organizers of the school competitions were Karaj city. The sampling method was a multi-stage cluster. According to the four regions and according to Morgan's sample size, 234 people were selected as the study sample. Collection tools The data was a researcher-made questionnaire. The face and content validity of the questionnaire was confirmed by 12 university professors and experts in this field. The overall reliability of the questionnaire was also obtained using Cronbach's alpha test (888). For analysis. Data statistics, descriptive statistics and inferential statistics were used. According to factor analysis, 32 variables were placed in six groups with psychological, communication-informational, individual, legal, structural and administrative-organizational titles. Using a five-point Likert scale, the importance of the variables was evaluated, based on which, communication-informational factor with a variance of 27.009, individual factor with a variance of 16.89, and legal factor with a variance of 11.33 were the most important obstacles.