رشد اقتصادی با استفاده از استراتژی اقیانوس آبی
آرشیو
چکیده
رشد بالاتر، هدف اصلی شرکت ها، دولت ها و جوامع است. سیاست های اقتصادی اغلب در تلاش برای رسیدن به این هدف، شرکت هایی با اندازه مشخص که در صنایع خاصی کار می کنند و بر روی فعالیت های کسب و کار خاصی تمرکز دارند، را هدف قرار می دهند. این رویکرد به سیاستگذاری، کاستی های قابل توجهی دارد و به نظر می رسد در افزایش رشد اقتصادی به طور کامل موثر نیست. ما یک روش جدید برای سیاستگذاری را نشان می دهیم که ناشی از دیدگاه کارآفرینی است. این رویکرد به بررسی چارچوب استراتژی کسب و کار موفق - استراتژی اقیانوس آبی - برای کشف شرایط لازم برای رشد بالا می پردازد. ما بر روی داده های تجربی برای دو مورد کسب و کار موفق با رشد بالا یعنی آهوی اسلونی و Amazon. com، آزمایش انجام می دهیم. نتایج به دست آمده فاصله بین سطح سیاست های کلان اقتصادی برای دستیابی به رشد بالاتر و سطح رشد خرد کسب و کار را نشان می دهد. یافته ها نشان دهنده یک تغییر در تمرکز سیاست های اقتصادی از شرکت های با اندازه خاص، صنایع و فعالیت های کسب و کار خاص به تعاون و همکاری بین شرکت های با اندازه های مختلف، نوآوری ارزش و ایجاد بازارهای بلامنازع است.Economic growth using blue ocean strategy
Higher growth is a key goal of companies, governments, and societies. Economic policies often attempt to attain this goal by targeting companies of certain sizes that operate in specific industries and focus on a specific business activity. This approach to policy making has considerable shortcomings and seems to be less than fully effective in increasing economic growth. We suggest a new approach to policy making that stems directly from the entrepreneurial perspective. This approach examines a successful business strategy framework – the Blue Ocean Strategy – to discover conditions for high growth. We test the propositions on empirical data for two cases of successful high-growth business, namely Slovenian gazelles and Amazon.com. The results reveal a gap between the macro level of economic policy making to achieve higher growth and the micro level of business growth. The findings call for a change in the focus of economic policies on specific size companies, industries, and business activities to intraindustry cooperation, collaboration between companies of different sizes, value innovation, and creation of uncontested markets.