آرشیو

آرشیو شماره ها:
۴۴

چکیده

زمینه وهدف: امروزه در نظام مدیریت جدید توجه به جلب رضایت خدمت گیرندگان یکی از جهت گیری های اصلی است واز آن به مثابه یکی از عوامل موثر بر تعالی وپیشرفت در سازمان ها یاد می کنند . بدون شک بررسی عملکرد نیروی انتظامی که سازمانی جامعه محور است برای بهبود کیفیت خدماتش از حیث مدیریتی بسیار مهم است. گستردگی ماموریت وافزایش پیچیدگی جرایم از یک سو وافزایش انتظارات جامعه از سوی دیگرموجب توجه اساسی به ارزیابی عملکرد این سازمان شده است و نتیجه را باید در آن جستجو نمود. بنابراین رضایت مندی مردم از عملکرد کلانتری ها وپاسگاه ها نقش حیاتیرا در بهبود کیفیت عملکرد وتعالی سازمان در برقراری و حفظ امنیت خواهد داشت، لذاهدف اصلی بررسی میزان رضایتمندی مراجعان به کلانتری ها و پاسگاه های فرماندهی انتظامی استان سمنان و عوامل اثر گذار بر آن می باشد.

Investigating the level of customer atisfaction with police stations and checkpoints Of the Disciplinary Command of Semnan Province and the factors affecting it

Background and Purpose: Today, in the new management system, attention is paid to customer satisfaction It is one of the main directions and as one of the factors affecting excellence and progress They learn in organizations. Undoubtedly, the performance of the police force, which is the organization of society It is very important to improve the quality of its services in terms of management. Expansion Mission and increasing the complexity of crimes on the one hand and increasing society's expectations on the other It has led to a fundamental focus on evaluating the performance of this organization, and the result must be considered Searched. Therefore, people's satisfaction with the performance of police stations and shelters plays a vital role Will improve the quality of performance and excellence of the organization in establishing and maintaining security, therefore The main purpose is to examine the level of customer satisfaction with police stations and command posts The police of Semnan province and the factors affecting

تبلیغات