شناسائی محورهای حادثه خیز و ریشه یابی علل جاده ای وانسانی سوانح رانندگی بزرگراه 44 در محدوده استان سمنان
آرشیو
چکیده
استان سمنان به دلیل قرارگرفتن در محور تهران مشهد که یکی از مسیرهای پر تردددر سطح کشور محسوب می گردد بسیار با اهمیت بوده و جزء شریان اصلی این بزرگراه به حساب می آید. در این مطالعه سعی شد تا با توجه به اطلاعات سالهای 95 تا 97 پاسخ به چند سوال متداول مطالعات ترافیکی ارائه گردد. نتایج این تحقیق نشان داد که محور دامغان–سمنان در هر دو مسیر شمالی و جنوبی پر خطرترین محور است وعوامل تامه و انسانی ازجمله عدم توجه به جلوو شتاب و عجله بی دلیل از جمله مهمترین عوامل وقوع تصادفات95 ،96 و 97 از یک سو به معنای صحت ، هستند. اشتراک نقاط حادثه خیز در طی سالهای 95و اعتبار یافته های تحقیق است، ولی از سوی دیگر می تو اند به مفهوم عدم اثر بخشی اقدامات اصلاحی نقاط حادثه خیز در سالهای اخیر هم باشد. از طرفی چون پلیس راه برای شناسائی نقاط حادثه خیز روش مقدارp بر حسب ضرایب سازمان راهداری و حمل و نقل را مورد نقاط حادثه خیز روش مقداراستفاده قرار می دهد، تکرار نقاط می تواند به دلیل عدم شناسائی نقاط حادثه خیز با اینروش سنتی نیز باشد. حوادث جاده ای تنها به دلیل مشکلات فیزیکی جاده نیست بلکه بخشیزیادی از آن در خطای انسانی ریشه دارد. بطوریکه حضور به موقع پلیس در نقاط حادثه خیزمی توند تا حدی از تکرار و یا شدت حوادث بکاهد.Identification of accident-prone axes and root causes of road causes and Human Traffic Accidents on Highway 44 in Semnan Province
Semnan province due to being located on the Tehran-Mashhad axis, whichis one of the busiest routes It is considered to be very important in thecountry and is one of the main arteries of this highway It counts. In thisstudy, we tried to answer the information according to the information ofthe years to 95Here are some common traffic study questions. The resultsof this study showed that Damghan-Semnan is the most dangerous axis inboth northern and southern routes and is the perfect and humane factor ofSentences such as not paying attention to the acceleration andunreasonable haste are among the most important causes of accidents95, and 95, on the one hand, mean correctness. Share incident points duringthe 99 years And the validity of the research findings, but on the otherhand it can mean the ineffectiveness of actions Correction of accident hotspots in recent years. On the other hand, because the police have a way to identify According to the coefficients of the Roads and Transportation Organization (the case of P (accident-prone points, the amount method Therepetition of points can also be due to the lack of identification of accidentpronepoints with traditional erosion. Road accidents are not only due tothe physical problems of the road, but also a large part of it is rooted inhuman error. So that the timely presence of the police in the accident hotspots can reduce the recurrence or severity of accidents to some extent