نویسندگان: اسماعیل صادقی

کلید واژه ها: تصادفات ارتقاء ایمنی عابرپیاده

حوزه های تخصصی:
شماره صفحات: ۱۰۵ - ۱۳۸
دریافت مقاله   تعداد دانلود  :  ۶۳

آرشیو

آرشیو شماره ها:
۴۵

چکیده

یکی از مشکلات عمده زندگی شهری بشر امروزی، سرسپردگی بیش از حد به حرکت سواره و در نتیجه غفلت از حرکت پیاده و ساماندهی فضاهای آن می باشد . فضاها و عرصه های عمومی یکی از عناصر ضروری و اساسی زندگی روزمره شهری و مهم ترین بخش شهرها به شمار می روند . پیاده روی یکی از پایدارترین روشهای حمل و نقل بوده و می تواند از جنبه های مختلف کالبدی، اجتماعی، زیست محیطی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی سبب توسعه پایدار شهرها گردد. راهبردهای گوناگونی برای ارتقای ایمنی عابرین پیاده به کار گرفته می شود که جامع ترین آن در قالب اصول " 3 E " ( مهندسی ، آموزش،  اعمال قانون  ) بیان می شود . چگونگی تفکیک حرکت عابرین پیاده از وسایل نقلیه در مناطق شهری و هم چنین نحوه احداث گذرگاه های عرضی ( روگذر – زیر گذر – همسطح ) در مناطق شهری و بیرون شهری شاخص مناسبی جهت تأمین ایمنی حرکت عابرین می باشد .  عوامل کلیدی مؤثر در تصادفات عابرین پیاده مانند سرعت، فقدان تسهیلات عابرپیاده، دید ناکافی نسبت به عابرین پیاده و عدم اعمال قانون کافی بوده که در این مقاله سعی گردیده با استفاده از روش جمع آوری توصیفی – کتابخانه ای  هر یک از این فاکتور ها مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار بگیرد و راهبرد های لازم جهت ارتقاء ایمنی عابرین پیاده بیان شده و  همچنین بهینه سازی خودروها به منظور محافظت از عابران پیاده در تصادفات نیز مورد بررسی قرار گرفته است

Evaluation factors To promote pedestrian safety In accidents

One of the major problems of mankind today's urban life, devotion too much to move the cars and the result of the negligence of pedestrian movement and is organizing its spaces.Spaces and public areas is one of the essential elements of everyday urban life and are the most important cities. Walking is one of the most sustainable methods of transport and can be of various aspects of physical, social, ecological, cultural, economic and political development would be sustainable cities. Strategies to improve the safety of pedestrians used to be the most comprehensive in the form of " 3E "(engineering, education, enforcement) is expressed. The separation movement of pedestrians from vehicles in urban areas and also how construction of transverse crossings (overpasses - underpasses - level) in urban and suburban areas to ensure the safety of pedestrians is a good indicator. Key factors in crashes involving pedestrians, such as speed, lack of facilities for pedestrians, are insufficient to pedestrians and lack of law enforcement were sufficient in this paper tried using the method of collecting descriptive - the library of each of these factors examined and analysis should be And strategies for improving pedestrian safety as well as optimize expression in order to protect pedestrians in car crashes has also been studied.

تبلیغات