نویسندگان: سعید کامیابی

کلید واژه ها: اهداف کیفی آموزش مدیریت دانش نوآوری دانش سازمان

حوزه های تخصصی:
شماره صفحات: ۵۵ - ۶۷
دریافت مقاله   تعداد دانلود  :  ۵۶

آرشیو

آرشیو شماره ها:
۴۵

چکیده

ارتقای کمی وکیفی آموزش یکی از ارزش های اساسی است که سازماندهی بر آن متکی می باشد و بدون شک تلاش بی وقفه نیروی انسانی متخصص و آموزش دیده است که می تواند جامعه را به سوی نوگرایی و نوآوری سوق داده و به بهره وری و توسعه ملی منجر شود. آموزش مجموعه منظمی از اعمال و رفتار است، به بیان دیگر آموزش و پرورش فعل و انفعالی است میان دو قطب سیال (آموزگار و فراگیر) که مسبوق به اصلی و متوجه هدفی و مستلزم برنامه ای است. نظریه های آموزش وجود چهار چیز را در فرایند آموزش ضروری می داند: 1- معلم ۲- فراگیر ۳- موضوع ۴- گروه اجتماعی که مربی و فراگیر به آن تعلق داشته و از طریق آن با هم مرتبط می شوند. نظریه های آموزشی مختلف را می توان از طریق پاسخی که به سؤالات زیر می دهند از یمدیگر تمیز داد، هدف آموزشی یک نظام آموزشی چیست و اینکه از نظر روانی چگونه فراگیر را به انجام کارهایی که هدف را تحقق می بخشد متمایل می سازد؟ موضوع آموزش چیست؟ سیستم سنجش، روش های فراگیری و معیارهای مقایسه فراگیران با یکدیگر چیست؟ مکان های آموزشی مختلف بحران های مختلف دارند، برخوردهای درونی سیستم آموزشی مورد نظر چیست؟ انتخاب یک نظریه آموزشی خاص نیازمند آگاهی کافی نسبت به شرایط خاص یک سیستم آموزشی بوده و حکم کلی نمی توان داد. از این رو این مقاله سعی کرده در فضای کنونی به بررسی نقش آموزش در سازمان ها به ویژه نیروی انتظامی و راهکارهایی در این زمینه و ضرورت توجه اهداف کیفی در امر آموزش بپردازد و جهت این امر بیشتر به مطالعات کتابخانه ای و جمع آوری اطلاعات و تا حدودی تجارب شخص، همراه با الگو پذیری و مقایسه ای از اهداف کیفی دیگر سازمان ها همچون دانشگاه روی آورد.

Study emphasizes the need for quality education in knowledge management for disciplinary purposes

To grow Education is a regular set of actions, in other words, education interactions between polar fluid (teacher and student) and noticed that preceded the main goal of the program entails. There are four theories of teaching -learning process is necessary in things: 1- teacher 2- inclusive 3- issue 4- teacher and student belongs to a social group and are related to each other through it . Through various educational theories can provide an answer to the following questions from clean, the educational purpose of education is and how psychological view of the pervasive tendency to do things that make the target realizes? What is education? Measurement system, learning methods and criteria to compare what students learn from each other? Educational facilities in various crises have different impacts on the school system, what is inside? Select one theory of special educational needs enough knowledge to the particular circumstances of an education system cannot give an overall judgment. some personal experiences, along with a comparison of the model estimates and other organizations such as universities turned to qualitative goals.

تبلیغات