Educational Accountability and Quality of Classroom Life in EFL Contexts: Investigating Public-and Private-Sector EFL Teachers’ and Learners’ Perception
آرشیو
چکیده
This study intended to identify the status of educational accountability and quality of classroom life in Iranian public-and private-sector EFL contexts. To this end, 120 (60 public-and 60 private-sector) EFL learners and 80 (40 public-and 40 private-sector) EFL teachers of distinct ages (16-50) from different senior secondary schools and private language institutes in Kermanshah took part in the study. The participants completed the relevant questionnaires. Moreover, a semi-structured interview was conducted with 20 (ten public-and ten private-sector) EFL learners and 20 (ten public-and ten private-sector) EFL teachers. The results revealed that educational accountability was reasonably high among Iranian EFL teachers and learners, and the quality of classroom life was also acceptable in Iranian EFL contexts. Additionally, both EFL learners’ and teachers’ educational accountability was found to be more significant in the private-sector context. Besides, the quality of classroom life was significantly higher in the private-sector context than the public-sector context. The findings can help EFL teachers, syllabus designers, and material developers to grasp a better picture of educational accountability and quality of classroom life in Iranian public-and private-sector EFL contexts.مسولیت پذیری آموزشی و کیفیت زندگی در کلاس درس در محیط های زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی: بررسی دیدگاه معلمان و فرآگیران زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی در بخش خصوصی و دولتی
هدف از مطالعه ی حاضر بررسی سطح مسولیت پذیری آموزشی و کیفیت زندگی در کلاس درس بخش های دولتی و خصوصی فرآگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی در ایران است. بدین منظور، 120 فراگیر (60 نفر در بخش دولتی و 60 نفر در بخش خصوصی) و 80 معلم زبان انگلیسی (40 نفر در بخش دولتی و 40 نفر در بخش خصوصی) در بازه سنی 16 تا 50 سال از دبیرستان ها و موسسات خصوصی زبان در کرمانشاه در این مطالعه شرکت کردند. شرکت کنندگان پرسشنامه های مربوطه را تکمیل کردند. علاوه بر این، یک مصاحبه نیمه ساختاریافته با 20 فراگیر (ده نفر در بخش دولتی و ده نفر در بخش خصوصی) و 20 معلم زبان انگلیسی (ده نفر در بخش دولتی و ده نفر در بخش خصوصی) انجام شد. نتایج تحقیق نشان داد که مسولیت پذیری آموزشی در بین فراگیران و معلمان زبان انگلیسی ایرانی به طور معقولی بالا بود و کیفیت زندگی در کلاس درس در محیط های فراگیری زبان خارجی در ایران نیز قابل قبول بود. همچنین، سطح مسولیت پذیری آموزشی فراگیران و معلمان زبان انگلیسی در بخش خصوصی از درجه ی بالایی برخوردار بود. علاوه بر این، کیفیت زندگی در کلاس درس در بخش خصوصی به طور قابل توجهی نسبت به بخش دولتی بالاتر بود. نتایج این تحقیق می تواند به معلمان زبان انگلیسی، طراحان برنامه درسی و تولیدکنندگان مطالب کمک کند تا درک بهتری ازمسولیت پذیری آموزشی و کیفیت زندگی در کلاس درس بخش های دولتی و خصوصی در ایران داشته باشند.