Toggle navigation
عنوان مطالب
مجلات
پدیدآورندگان
حوزه تخصصی
ناشران
طراحی و اعتباریابی الگوی بسته آموزشی خودآموز کلاس های چندپایه در دوره دوم ابتدایی
(مقاله علمی وزارت علوم)
درجه علمی: نشریه علمی (وزارت علوم)
نویسندگان:
معصومه فرهوش
سارا ابراهیمی
عباس قلتاش
منبع:
نظریه و عمل در برنامه درسی سال نهم پاییز و زمستان 1400 شماره 18
کلید واژه ها:
کلاس چندپایه
طراحی الگو
اعتبار درونی
بسته آموزشی خودآموز
حوزه های تخصصی:
حوزههای تخصصی
علوم تربیتی
برنامه ریزی درسی
شماره صفحات:
۳۴-۵
دریافت مقاله
  تعداد دانلود  : 
۱۹۱
آرشیو
آرشیو شماره ها:
۲۱
سال ۱۴۰۲ (۱)
-
نظریه و عمل در برنامه درسی سال 11 بهار و تابستان 1402 شماره 21
سال ۱۴۰۱ (۲)
-
نظریه و عمل در برنامه درسی سال دهم پاییز و زمستان 1401 شماره 20
-
نظریه و عمل در برنامه درسی سال دهم بهار و تابستان 1401 شماره 19
سال ۱۴۰۰ (۲)
-
نظریه و عمل در برنامه درسی سال نهم پاییز و زمستان 1400 شماره 18
-
نظریه و عمل در برنامه درسی سال نهم بهار و تابستان 1400 شماره 17
سال ۱۳۹۹ (۲)
-
نظریه و عمل در برنامه درسی سال هشتم پاییز و زمستان 1399 شماره 16
-
نظریه و عمل در برنامه درسی سال هشتم بهار و تابستان 1399 شماره 15
سال ۱۳۹۸ (۲)
-
نظریه و عمل در برنامه درسی سال هفتم پاییز و زمستان 1398 شماره 14
-
نظریه و عمل در برنامه درسی سال هفتم بهار و تابستان 1398 شماره 13
سال ۱۳۹۷ (۲)
-
نظریه و عمل در برنامه درسی سال ششم پاییز و زمستان 1397 شماره 12
-
نظریه و عمل در برنامه درسی سال ششم بهار و تابستان 1397 شماره 11
سال ۱۳۹۶ (۲)
-
نظریه و عمل در برنامه درسی سال پنجم پاییز و زمستان 1396 شماره 10
-
نظریه و عمل در برنامه درسی سال پنجم بهار و تابستان 1396 شماره 9
سال ۱۳۹۵ (۲)
-
نظریه و عمل در برنامه درسی سال چهارم پاییز و زمستان 1395 شماره 8
-
نظریه و عمل در برنامه درسی سال چهارم بهار و تابستان 1395 شماره 7
سال ۱۳۹۴ (۲)
-
نظریه و عمل در برنامه درسی سال سوم پاییز و زمستان 1394 شماره 6
-
نظریه و عمل در برنامه درسی سال سوم بهار و تابستان 1394 شماره 5
سال ۱۳۹۳ (۲)
-
نظریه و عمل در برنامه درسی سال دوم پاییز و زمستان 1393 شماره 4
-
نظریه و عمل در برنامه درسی سال دوم بهار و تابستان 1393 شماره 3
سال ۱۳۹۲ (۲)
-
نظریه و عمل در برنامه درسی سال اول پاییز و زمستان 1392 شماره 2
-
نظریه و عمل در برنامه درسی سال اول بهار و تابستان 1392 شماره 1
چکیده
این پژوهش باهدف طراحی الگوی بسته خودآموزبرای کلاس های چندپایه دردوره دوم ابتدایی وبررسی اعتباردرونی آن انجام شد.روش پژوهش حاضرآمیخته از نوع طرح اکتشافی متوالی بود.دربخش کیفی پژوهش ازروش تحلیل محتوای کیفی ودربخش کمی ازروش پیمایشی برای اعتباریابی درونی استفاده گردید.دربخش کیفی شرکت کنندگان پژوهش شامل کلیه معلمان، راهبران آموزشی،متخصصان وکارشناسان آموزشی چندپایه وکلیه اسنادومنابع نظری وپژوهشی کلاس های چندپایه بودکه بااستفاده ازروش نمونه گیری هدفمند15نفرومنابع مرتبط به عنوان نمونه انتخاب شدند.حجم نمونه نیزبراساس اصل اشباع نظری تعیین شد.ابزارگردآوری داده ها،مروراسناد،مبانی نظری وپژوهشی ومصاحبه نیمه ساختاریافته بود.دربخش کمی،به منظوراعتباریابی درونی،جامعه پژوهش شامل کلیه معلمان ومتخصصان کلاس های چندپایه وطراحی آموزشی بودکه 30 نفرازآن هاباروش نمونه گیری دردسترس انتخاب شدندکه دردومرحله اولیه ونهایی درموردالگونظردادند.ابزارگردآوری داده ها دربخش کمی،پرسشنامه محقق ساخته بود.یافته های تحلیل محتوای کیفی8 مؤلفه اصلی رانشان دادکه عبارت بودنداز: تعیین موضوع آموزشی،احصااهداف آموزشی،تعیین انتظارات عملکردی،تعیین پیش نیازهای یادگیری،بازتألیف محتوا،تعیین موادورسانه های آموزشی،ارزشیابی وبازخورد.یافته های اعتباریابی درونی بااستفاده ازآزمونtتک نمونه بیانگرآن بودکه میانگین به دست آمده کل گویه هابالاترازمیانگین فرضی3 است واین تفاوت میانگین معنادارمی باشد.براین اساس،الگوی بسته خودآموزدارای اعتباردرونی است.
تبلیغات