آرشیو

آرشیو شماره ها:
۱۴

چکیده

حضور مترو، این تکنولوژی مدرن حمل و نقل و نیاز های فرهنگی متناسب در جهت استفاده و آموزش های شهروندی، محققین را بر آن داشته تا در زمینه یکی از فعالیت های فرهنگی آموزشی، انیمیشن های پخش شده در مانیتورهای موجود در واگن ها و ایستگاه های مترو، به جست و جوی میزان اثربخشی این رسانه بپردازد. در پژوهش حاضر، با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس تعداد 380 نفر از مسافران مترو در یک هفته و با توجه به آمار امور ایستگاه های مترو 3859981 بوده است، مورد مطالعه قرار گرفته اند. ابزار پژوهش پرسشنامه محقق ساخته در زمینه اثربخشی و توجه به انیمیشن های فرهنگی و آموزشی، در میان مسافران با روش نمونه گیری در دسترس؛ بوده و با استفاده از نرم افزار های آماری، برای تجزیه و تحلیل استفاده شده است. تجزیه و تحلیل یافته های پژوهش نشان می دهد که بیشتر پاسخگویان زن بوده اند که میان جنسیت و اثربخشی انیمیشن ها رابطه معنادار وجود ندارد، بین میزان تحصیلات مسافران و میزان اثربخشی انیمیشن ها رابطه معنادار وجود دارد و هرچه میزان تحصیلات بالاتر بوده توجه و اثرپذیری از انیمیشن ها بیشتر بوده است، میان مکان پخش تصاویر و نصب مانیتورها و میزان اثربخشی آنها رابطه معنادار وجود دارد. میان رنگ آمیزی و طراحی انیمیشن ها و میزان اثربخشی رابطه معناداری وجود دارد.

تبلیغات