امروزه پیشرفت در فناوری ارتباطات و راه های تعامل، شکل ارتباط جدیدی را بین بیمار و مراقبت کننده برقرار می کند. این راه جدید ارتباطی می تواند دسترسی به خدمات و ارائه ارزان و سریع آن را فارغ از مرزهای جغرافیایی راحت تر کند. برای تحقیق در این امر، شناخت ملاحظات اخلاقی متناسب با این نوع ارتباط امری ضروری محسوب می شود. این مدل جدید ارتباط بیمار با مراقبت کنند بدلیل شکل و ماهیت مجازی آن نیازمند شناسایی و رعایت ملاحظات اخلاقی خاص خود است. بناباین شناسایی چالش های اخلاقی آن در حوزه های مختلف از جمله رضایت، رازداری، حریم شخصی و تمهیدات حرفه ای بسیار مهم و نیازمند توجه از سوی مسئولان است تا بهترین و مناسبترین استفاده از این شکل ارتباطی جدید صورت گیرد.