برندآفرین

برندآفرین

برندآفرین دوره دوم مرداد 1400 شماره 17

مقالات

۱.

بررسی نقش ارتباطات یکپارچه بازاریابی در بازاریابی اجتماعی

نویسنده:

کلید واژه ها: آمیخته بازاریابی بازاریابی اجتماعی ارتباطات یکپارچه بازاریابی

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : ۱۱۷ تعداد دانلود : ۱۴۰
این مقاله به بررسی نقش مدل 4 پی آمیخته بازاریابی در بازاریابی اجتماعی می پردازد و این طور استدلال می کند که با توجه به پیکر بندی مجدد آمیخته بازاریابی در جریان مثلث شاخه بازاریابی و همچنین مشخصات بازاریابی اجتماعی، به یک آمیخته بازاریابی باز نگری شده، که ابزارهای آن مجدداً مشخص شده باشند، نیاز داریم. باز نگری کوتاه مدل آمیخته بازاریابی 4 پی در حوزه اصلی بازاریابی و حوزه های بازاریابی اجتماعی ارائه شده است. سپس به بررسی انتقادهای مدل 4 پی پرداخته ایم و این طور استدلال کرده ایم که مدل آمیخته بازاریابی 4 پی برای کاربرد در بازاریابی اجتماعی منقضی شده است و یک رویکرد جایگزین برای آمیخته بازاریابی اجتماعی پیشنهاد می شود. این طور فرض شده است که یک رویکرد توسعه یافته با تأکید بر استراتژی هایی مانند تفکر منطقی و فعالیت های بازاریابی اجتماعی در فرادست می تواند رویکردی مناسب تر باشد. با استفاده از آمیخته بازاریابی اجتماعی روشنفکرانه تر و بر اساس مدل 4 پی می توانیم به بازاریابی اجتماعی در حوزه پژوهشی و عملی کمک کنیم.
۲.

بررسی رقابت در بازار هتل های لوکس و سبک های مدیریت تحول

کلید واژه ها: سبک مدیریت تحول عملکرد سازمانی رقابت در بازار

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : ۱۱۴ تعداد دانلود : ۸۹
این مطالعه، به بررسی روابط بین عملکرد بخش های مالی و غیر مالی هتل، رقابت های بازاری و سبک مدیریت تحول می پردازد. بررسی آزاد به شیوه پستی در این زمینه برای گرداوری داده انجام شد. پرسش نامه های کامل و قابل استفاده ای از مدیران 56 هتل و رستوران از بخش های مربوط به مواد غذایی و نوشیدنی، دریافت شد. سبک های مدیریت تحول، رقابت های بازاری، و عملکرد شعب با استفاده از ابزارهای مورد استفاده دربررسی های قبلی، ارزیابی شد. نتایج بررسی، نشان داده است که سبک مدیریت تحول به طور مثبتی در ارتباط با عملکرد غیر مالی بوده که در عوض به طور مثبتی در ارتباط با عملکرد مالی بود است. به هر حال هیچ رابطه ای بین رقابت بازاری و عملکرد های مالی و غیر مالی یافت نشد.
۳.

ارزیابی اثربخشی تبلیغات در بازاریابی گردشگری

نویسنده:

کلید واژه ها: تبلیغات توریسم بازاریابی گردشگری اثربخشی تبلیغات

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : ۲۳۶ تعداد دانلود : ۲۲۶
بسیاری از سازمان های بازاریابی مقاصد توریستی در ایالات متحده امریکا و مکانهای دیگر با کاهش بودجه برای بازاریابی توریسم به خصوص برای تبلیغات مواجه اند. این تحقیق با استفادهاز رویکرد RCL یک مدل سه مرحله ای را ارزیابی میکند رویکردی که رابطه ی بین گزینه های غیر مستقل مختلف را کنترل میکند و ناهمگنی را در پاسخ های فردی نسبت به تبلیغات در نظر میگیرد. نتایج این تحقیق نشان می دهد که مدل RCL پیشنهادی در مقایسه با مدل Logit قدیمی به تناسب بسیار بهتری می رسند و نشان می دهد که تبلیغات توریسم به صورت چشمگیری برتصمیمات توریستی با متغیر های مختلفی از جمله (سن، درامد، مسافت و دسترسی به اینترنت) تاثیر می گذارد. متغییر هایی که این تصمیم را تعدیل می کند ،به مرحله ی تصمیم و نوع کالا وابسته است . این یافته های نشان میدهد که این رویکرد مبنای بهتری را برای ارزیابی و طراحی بهتر صحنه های تبلیغاتی فراهم می کند .
۴.

آنالیز سفر تصمیم گیری مشتری در بازاریابی دیجیتال

کلید واژه ها: آنالیز بازاریابی دیجیتال سفر تصمیم گیری مشتری تجربه مشتری

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : ۱۱۲ تعداد دانلود : ۱۱۷
استفاده از داده های آنالیز در بازاریابی دیجیتال تأثیر زیادی بر نحوه ایجاد روابط مشتری با بازاریاب و نحوه تصمیم گیری شرکت ها داشته است. با این حال ، ادبیات مربوط به آنالیز بازاریابی اطلاعات کمی در مورد چگونگی انتخاب ابزار آنالیز بازاریابی دیجیتال و بکارگیری آن در استراتژی کلی شرکت ارائه می دهد. تئوری و تحقیقات بنیادی بازاریابی در مورد منشأ ارزش مصرف کننده و اهمیت بنیادی سفر تصمیم گیری مشتری در راستای تدوین استراتژی ، راهی برای ارزیابی ابزارها و آنالیز بازاریابی دیجیتال به روشی استراتژیک است و از نظر تئوری مناسب می باشد. این مقاله برای ارائه چارچوبی مفهومی، بر اساس ایده بازاریابی بنیادی عمل می کند که استفاده از ابزارها و کانال های آنالیز بازاریابی دیجیتال را در متن برنامه بازاریابی شرکت قرار می دهد. این چارچوب کاربردهای متنوعی در بسیاری از صنایع و پلتفرم ها دارد و می تواند به فعالان کمک کند تا از کوته بنی در آنالیز بازاریابی دیجیتال جلوگیری کنند ، حتی فناوری های در حال توسعه و نیروهای اجتماعی گسترده تر مانند واکنش به Covid-19 موجب تسریع دیجیتالی شدن بازاریابی می شود.

آرشیو

آرشیو شماره ها:
۳۵