برندآفرین

برندآفرین

برندآفرین دوره سوم بهمن 1401 شماره 35

مقالات

۱.

بازاریابی اینستاگرامی و تاثیر آن بر ارزش ویژه برند

نویسنده:
تعداد بازدید : ۱۱۷ تعداد دانلود : ۶۸
اینستاگرام به عنوان یک کانال بازاریابی کارامد و بصری برای ایجاد ارزش ویژهی برند در ذهن مصرفکنندگان استفاده میشود. بنابراین، این مطالعه بر آن است تا فعالیتهای بازاریابی اینستاگرامی را طبقهبندی کند و تأثیرات مرتبط آن بر ایجاد ارزش ویژهی برند مشتریمحور (آگاهی از برند، تصویر برند، کیفیت ادراکشده، عشق به برند، و قصد استفادهی مجدد از اینستاگرام) از طریق فعالیتهای بازاریابی اینستاگرامی را تحلیل کند. در این راستا، دادههایی از 358 مشتری قهوه که از یکی از پنج حساب اینستاگرامی برند قهوه در این مطالعه استفاده کرده بودند گردآوری شد و با استفاده از نرمافزارهای SPSS و AMOS تحلیل شدند. نتایج نشان داد که چهار بُعد فرعی (تعامل، سرگرمی، سفارشیسازی، و پیرو مُد روز بودن) فعالیتهای بازاریابی اینستاگرامی بر ارزش ویژهی برند (آگاهی از برند، تصویر برند، و کیفیت ادراکشده) تأثیر میگذارند، که خود اینها منجر به وفاداری نگرشی (عشق به برند) و وفاداری رفتاری (قصد استفادهی مجدد از اینستاگرام) نسبت به برند میشوند. این پژوهش بهطور جامعی تأثیر فعالیتهای بازاریابی اینستاگرامی بر ارزش ویژهی برند مشتریمحور را نشان میدهد. یافتههای این مطالعه به برندهای قهوه این امکان را میدهد تا بهطور دقیقتری رفتارهای خرید مشتریان خود در آینده را از راه فعالیتهای بازاریابی اینستاگرامی پیشبینی کنند و راهنمایی برای مدیریت ارزش ویژهی برند نیز فراهم میکنند.
۲.

رشد اقتصادی با استفاده از استراتژی اقیانوس آبی

نویسنده:
تعداد بازدید : ۸۵ تعداد دانلود : ۶۲
رشد بالاتر، هدف اصلی شرکت ها، دولت ها و جوامع است. سیاست های اقتصادی اغلب در تلاش برای رسیدن به این هدف، شرکت هایی با اندازه مشخص که در صنایع خاصی کار می کنند و بر روی فعالیت های کسب و کار خاصی تمرکز دارند، را هدف قرار می دهند. این رویکرد به سیاستگذاری، کاستی های قابل توجهی دارد و به نظر می رسد در افزایش رشد اقتصادی به طور کامل موثر نیست. ما یک روش جدید برای سیاستگذاری را نشان می دهیم که ناشی از دیدگاه کارآفرینی است. این رویکرد به بررسی چارچوب استراتژی کسب و کار موفق - استراتژی اقیانوس آبی - برای کشف شرایط لازم برای رشد بالا می پردازد. ما بر روی داده های تجربی برای دو مورد کسب و کار موفق با رشد بالا یعنی آهوی اسلونی و Amazon. com، آزمایش انجام می دهیم. نتایج به دست آمده فاصله بین سطح سیاست های کلان اقتصادی برای دستیابی به رشد بالاتر و سطح رشد خرد کسب و کار را نشان می دهد. یافته ها نشان دهنده یک تغییر در تمرکز سیاست های اقتصادی از شرکت های با اندازه خاص، صنایع و فعالیت های کسب و کار خاص به تعاون و همکاری بین شرکت های با اندازه های مختلف، نوآوری ارزش و ایجاد بازارهای بلامنازع است.
۳.

مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) با استفاده از فناوری اطلاعات

نویسنده:
تعداد بازدید : ۷۴ تعداد دانلود : ۶۳
در این مقاله، سعی شده به بررسی تاثیر فناوری اطلاعات - به عنوان یک عامل کلیدی از جنبه متفاوت در جهت ایجاد و مدیریت ارتباط مستقیم بین سازمانها و مشتریان پرداخته شود. چارچوبی برای توسعه زیرساخت های لازم برای ارتباط موثر و پایدار بین مشتری و سازمان ارائه شده است. از ابزار فن آوری اطلاعات مدرن به عنوان ورودی برای جمع آوری اطلاعات مفید از مشتریان استفاده شده است. سپس، داده ها جمع آوری شد و روندهای مورد نیاز در بخش ارتباط با مشتری سازمان انجام شد. نتایج نشان داد بهبود ارتباط با مشتری، باعث ایجاد مزیت رقابتی پایدار شده و هزینه های سازمان را کاهش می دهد.

آرشیو

آرشیو شماره ها:
۳۵