چکیده

واژه "آموزش ویادگیری سازمانی"آمیخته از اصول مهم زندگی کاری هر سازمان است و از آنجا که مهم ترین بعد این واژه پرورش و رشد مهارت ها و تخصص های کاری است، بدان جهت پایه ریزی و استمرار روند آموزش در سازمان های امروز نقش بسزایی در تخصصی عمل کردن و درواقع پیشرو بودن آن سازمان ها دارد. از این رو باید همواره توجه داشت که آموزش های موثر ودارای ارزش با نتایج و آثار بلندمدت ارتباط دارد و سازمان و افراد آن را برای پذیرش مسئولیتهای دشوار و سنگین آینده آماده می کند. سازمان ها فارغ از اندازه وبزرگی سازمان ازبنگاه های بزرگ اقتصادی ،کسب وکار های کوچک ومتوسط، تا کسب وکارهای خانوادگی واستارتاپ ها همگی از شرکت های فعال درحوزه خدمات آموزش تجاری استفاده می نمایند تا همواره سطح یادگیری وتوسعه مدیریت خودرا ارتقا دهند.ارزش در استفاده شامل مفاهیم مهمی چون تجربه(احساسات همدلانه تعامل برای لذت بخشی)،شخصی سازی وتعامل مثبت دوطرفه ارائه دهنده وگیرنده خدمات آموزش تجاری میباشد. ارزش در استفاده خدمات آموزش تجاری در طول فرآیند ایجاد ارزش مشتری ، به طور مثبت و همچنین منفی تحول می یابد . ارزش در استفاده فراتر از ارائه کیفیت ممتاز خدمات به گیرندگان خدمات است . با توجه به اهمیت این موضوع تحقیق حاضر با موضوع "طراحی مدل مدیریت ارزش دراستفاده دربازارهای خدمات آموزش تجاری(B2B)"انجام شد. در ابتدا ادبیات موجود از پایان نامه دکتری و کتب مرجع و ازمقالات خارجی مورد بررسی قرار گرفتند. با استفاده از ادبیات، شاخص ها استخراج گردید که این شاخصها مقدمه ایجاد مدل تحلیلی بودند. با توجه به اینکه نگارنده در ضمن استفاده از مدلهای موجود به دنبال استفاده از مدلهای پی شناخته نبوده است؛ لذابا استفاده از روش تحلیل مضمون که از روش های کیفی است بر ای تولید مدل اقدام نمود. در مرحله بعد به منظور سنجش نظر خبرگان از پرسشنامه استفاده شد. به منظور سنجش روایی مدل از آزمون تحلیل عاملی تأییدی استفاده شد که رابطه اجزای مدل مورد سنجش و تأیید قرار گرفت.

Designing Value-In-Use Management Model in Business to Business Education Services Markets

The term "organizational training and learning" is a blend of important principles of the working life of any organization, and since the most important aspect of this term is the development and growth of work skills and specializations, the establishment and continuation of the training process in today's organizations plays a significant role in the specialization of those organizations and in fact, their leadership. Therefore, it should always be noted that effective and valuable training is related to long-term results and effects and prepares the organization and its individuals to accept the difficult and heavy responsibilities of the future. Regardless of the size of the organization, from large enterprises, small and medium-sized businesses to family businesses and startups, all use companies active in the field of business education services to constantly improve their level of learning and management development. Value in use includes important concepts such as experience (empathetic feelings of interaction for enjoyment), personalization and positive two-way interaction between the provider and recipient of business education services. Value in use of business education services evolves positively and negatively during the process of creating customer value. Value in use goes beyond providing excellent quality of services to service recipients. Given the importance of this topic, the present study was conducted on the topic of " Designing Value-In-Use Management Model in Business to Business Education Services Markets". Initially, the existing literature was reviewed from doctoral dissertations and reference books and from foreign articles. Using the literature, indicators were extracted, which were the introduction to creating an analytical model. Given that the author, while using Existing models have not been based on the use of known models; therefore, the content analysis method, which is a qualitative method, was used to produce the model. In the next stage, a questionnaire was used to measure the opinions of experts. In order to measure the validity of the model, a confirmatory factor analysis test was used to measure and confirm the relationship between the components of the model.

تبلیغات