چکیده

هدف پژوهش: هدف پژوهش شناسایی پیشایندها و پسایندهای مدیریت اسکیزوفرنی برند در صنعت بانکداری می باشد.روش پژوهش: این پژوهش ازنظر هدف کاربردی و از بعد شیوه گردآوری اطلاعات کیفی و با رویکرد تحلیل تم انجام شده است، مشارکت کنندگان در این پژوهش شامل خبرگان صنعت بانکداری و در حوزه برند و بازاریابی باسابقه فعالیت حداقل 10 سال است که داده های موردنیاز با مصاحبههای نیمه ساختاریافته تا رسیدن به کفایت نظری به گردآوری گردیدند.نتایج پژوهش: در این قسمت پس از انجام مرحله جستجوی مضامین (کدهای گزینشی) و شکل گیری تم های فرعی، درنهایت 5 تم اصلی که حاصل مصاحبه نیمه ساختاریافته با 16 نفر از خبرگان و متخصصان آگاه حوزه پژوهش است به دست آمد که 2 بعد آن مربوط به پیشایندها تحت عنوان (عدم وجود زیرساخت های مناسب در طرح ادغام و سردرگمی مشتریان در ارائه خدمات وتغییربرندبانک) و 3 بعد هم مربوط به پسایندها شامل چابک شدن نظام بانکی کشور، بهبود شاخص های مالی درنظام بانکی کشور، بهبود خدمات رسانی ورفاه مشتری مهم ترین پیامدهامی باشد.نتیجه گیری: حرکت در بازار خدمات مالی می بایست از طریق تأکید بر سابقه و خوش نامی صنعت صورت گیرد و مدیریت اسکیزوفرنی برند در بانک سپه قطعاً می تواند این خوشنامی را به همراه داشته باشد.

Identifying the Antecedents and Consequences of Brand Schizophrenia Management in the Banking Industry

The purpose of the research: The purpose of the research is to identify the antecedents and consequences of brand schizophrenia management in the banking industry.Research method: This research was conducted from the point of view of practical purpose and from the method of collecting qualitative information and with thematic analysis approach, the participants in this research include experts in the banking industry and in the field of branding and marketing with at least 10 years of experience, and the required data were collected through semi-structured interviews until sufficient. Opinions were collected.Research results: In this part, after the search for themes (selective codes) and the formation of sub-themes, finally 5 main themes were obtained, which are the result of semi-structured interviews with 16 experts and experts in the field of research, 2 of which are related to the antecedents under The title (absence of proper infrastructure in the integration plan and confusion of customers in providing services and changing the bank brand) and 3 dimensions related to the consequences include the agility of the country's banking system, improvement of financial indicators in the country's banking system, improvement of service delivery and customer welfare are the most important outcomes.Conclusion: the movement in the financial services market should be done by emphasizing the industry's history and reputation, and brand schizophrenia management in Sepah Kotami Bank can bring this reputation.

تبلیغات