آرشیو

آرشیو شماره‌ها:
۹۸

چکیده

نظریه سیگنالینگ (علامت دهی) بینش های ارزشمندی را برای درک اینکه چگونه گزارش دهی پایدار می تواند احساسات سرمایه گذاران را شکل دهد و همچنین بر شهرت شرکت بیافزاید ارائه می کند.این مطالعه به بررسی اثرات گزارش پایداری شرکت بر احساسات سرمایه گذار و شهرت شرکت می پردازد. لذا به منظور آزمون فرضیه تحقیق، نمونه ای متشکل از125 شرکت از بین شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران طی دوره زمانی1398 تا 1402 انتخاب شد. آزمون فرضیه اول پژوهش از روش رگرسیون چند متغیره و فرضیه دوم رگرسیون لجستیک انجام شد. نتایج فرضیه اول نشان داد که گزارش پایداری شرکت بر احساسات سرمایه گذار تاثیر مثبت و معناداری دارد وهمچنین نتایج فرضبه دوم پژوهش حاکی از تاثیر مثبت و معنادار پایداری شرکت بر شهرت شرکت بود در واقع پایداری شرکت موجب افزیش شهرت شرکت ها و قرار گرفتن در بین 100شرکت برتر می شود. ، این مطالعه بر نقش حیاتی گزارش دهی پایداری در بهبود اعتماد سرمایه گذار، شهرت شرکت، اهداف توسعه پایدار و تغییر کلی به سمت یک اقتصاد جهانی قوی تر و پاسخگوتر تأکید می کند.

The impact of corporate sustainability reporting on investor sentiment and corporate reputation in companies listed on the Tehran Stock Exchange.

Signaling theory provides valuable insights into how sustainability reporting can shape investor sentiment and enhance corporate reputation. This study examines the effects of corporate sustainability reporting on investor sentiment and corporate reputation. Therefore, in order to test the research hypothesis, a sample of 125 companies was selected from among the companies listed on the Tehran Stock Exchange during the period 2019-2023. The first hypothesis of the research was tested using multivariate regression and the second hypothesis was tested using logistic regression. The results of the first hypothesis showed that corporate sustainability reporting has a positive and significant effect on investor sentiment, and the results of the second hypothesis of the research indicated a positive and significant effect of corporate sustainability on corporate reputation. In fact, corporate sustainability increases the reputation of companies and places them among the top 100 companies. The study highlights the critical role of sustainability reporting in improving investor confidence, corporate reputation, sustainable development goals, and the overall shift towards a stronger and more accountable global economy.

تبلیغات