آرشیو

آرشیو شماره‌ها:
۲۹

چکیده

هدف تحقیق حاضر شناسایی و اولویت بندی ارزش های اسلامی در تصمیمات آمیخته بازاریابی شرکت پگاه استان آذربایجان شرقی می باشد. برای این منظور جامعه آماری تحقیق حاضر، کارکنان شرکت پگاه استان آذربایجان شرقی در نظر گرفته شده است که تعداد آن ها در حین انجام تحقیق 865 نفر بودند. حجم نمونه آماری با استفاده از فرمول کوکران به تعداد 380 نفر به دست آمد. روش نمونه گیری به صورت نمونه گیری تصادفی ساده است. ابزار جمع آوری اطلاعات در تحقیق حاضر پرسشنامه است که پس از سنجش روایی و پایایی آن، در اختیار نمونه آماری قرار گرفت. پس از جمع آوری پرسشنامه ها، اطلاعات حاصله با استفاده از روش های آماری توصیفی تلخیص و طبقه بندی شد و برای آزمون پرسش های پژوهش نیز از روش آماری استنباطی (آزمون t تک نمونه ای، آزمون فریدمن، آزمون t مستقل و تحلیل واریانس «ANOVA») استفاده شد. نتایج حاصله بیانگر آن است که میزان رعایت ارزش های اسلامی-ایرانی پیشرفت در تمامی مؤلفه های تصمیمات آمیخته بازاریابی شرکت پگاه استان آذربایجان شرقی بالاتر از حد متوسط می باشد. همچنین تصمیمات مربوط به مؤلفه محصول نسبت به سایر مؤلفه ها وضعیت بهتری در شرکت پگاه استان آذربایجان شرقی دارد.

Identification and Prioritization of Marketing Mixed Decisions Based on Islamic - Iranian Value (Case Study: Pegah Company of East Azarbaijan Province)

The purpose of this study is to identify and prioritize Islamic values in Pegah Company's mixed marketing decisions in East Azarbaijan province. To this end, marketing mix decisions based on McCarthy elements are defined in four dimensions of product decisions, pricing, product promotion, distribution channels and four hypotheses are set in this regard. The statistical population of this study was staff of Pegah Company of East Azarbaijan province with 865 employees. The population of the population was 380 using Cochran formula. The sampling method is simple random sampling. Questionnaire was used to collect data in the present study. After collecting the questionnaires, the data were summarized and categorized using descriptive statistics and inferential statistical methods (one-sample t-test, Friedman test, independent t-test and ANOVA) were used to test the research questions. used. The results show that compliance with Islamic - Iranian values of progress in all components of Pegah East Azarbaijan Company 's marketing decisions is above average. Also, the product component decisions are better than other components in Pegah East Azerbaijan Company.

تبلیغات