آرشیو

آرشیو شماره‌ها:
۵۰

چکیده

تحقیق انجام شده باهدف آسیب شناسی دلایل عدم گرایش اکثریت دانش اموزان دوره متوسطه کشور به فراگیری مهارت آموزی و انتخاب رشته های تحصیلی فنی و حرفه ای و کاردانش ارایه شد.این تحقیق رویکرد کاربردی دارد و روش تحقیق آمیخته و از روش تحلیل محتوا می باشد. جامعه آماری این تحقیق شامل دانش اموزان و کاراموزان رشته کارو دانش در کارگاه های مکانیک خودرو بخش فنی حرفه ای در مرکز شهید مطهری رشت و مدرسه امام خمینی بخش سنگرمی باشند.روش نمونه گیری در این تحقیق از نوع پیمایشی می باشد که تعداد حجم نمونه 346 نفر می باشد. روش و ابزار گردآوری اطلاعات در بخش کیفی به صورت مصاحبه و پرسشنامه بود.بخش کمی شامل روش های آماری برای تجزیه وتحلیل اطلاعات موجود بر اساس استفاده از ازمون tونرم افزار20Spss بود.نتایج تحقیق نشان داد که عوامل مختلفی مانند عدم توجه کافی به ارزش و اهمیت تحصیلات فنی حرفهای و کار و دانش در جامعه، نداشتن اطلاعات کافی درباره فرصتها و مزایای شغلی در رشته مکانیک، نگرش منفی خانواده و جامعه به این رشته و نداشتن تجهیزات به روز و امکانات مناسب برای آموزش عملی در این رشته، ممکن است به کاهش علاقه دانشآموزان به این رشتهها منجر شود . برای رفع این مشکلات، پیشنهاداتی مانند آگاهی و آموزش عمومی درباره ارز

تبلیغات