اعتماد یکی از مهم ترین مؤلفه ها برای گسترش و توسعه بانکداری الکترونیکی است. هدف از انجام این پژوهش، شناسایی عوامل مؤثر بر ایجاد اعتماد در بانکداری الکترونیکی در چارچوب ارائه یک مدل مفهومی است. با توجه به رشد روزافزون بانکداری الکترونیک در کشور، شناسایی عوامل مؤثر بر ایجاد اعتماد در این سیستم بانکی از اهمیت بالایی برخوردار است. جامعه آماری این پژوهش، شامل مشتریان شعب بانک ملی استان آذربایجان غربی است. پرسش نامه پژوهش در بین دویست وچهل نفر از اعضای جامعه آماری توزیع شد که دویست وسه نفر به آن پاسخ دادند. برای آزمون فرضیه های پژوهش از مدل معادلات ساختاری با کاربرد نرم افزار لیزرل 80/8 استفاده شده است. یافته ها نشان می دهند که متغیرهای مستقل پژوهش، شامل آشنایی با بانکداری الکترونیکی، تمایل به اعتماد، اطمینان ساختاری و شهرت بر متغیر واسطه ای عقاید اعتمادساز و متغیر عقاید اعتمادساز بر متغیر وابسته اعتماد به بانکداری الکترونیکی تأثیر می گذارند. نتایج این پژوهش می تواند مورد استفاده مدیران ارشد بانک های دولتی و خصوصی کشور در حوزه بانکداری الکترونیکی قرار گیرد.