بررسی وضعیت اجتماعی و مسایل کودکان و نوجوانان
آرشیو
چکیده
کودکان و نوجوانان به عنوان اعضای خانواده در این میان از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند. در حال حاضر، در همه جوامع مفاهیم سنتی درباره زندگی خانوادگی، کار، هویت، روابط افراد، گروه ها با یکدیگر به دلیل نیروهای جهانی ساز، دگرگون شده است. هدف از انجام این تحقیق؛ بررسی وضعیت اجتماعی و مسایل کودکان ونوجوانان، بود. این تحقیق بصورت کیفی و کتابخانه ای صورت گرفته و از مقالات و کتب مختلف در انجام این تحقیق بهره گرفته شده است. در نتیجه می توان بیان نمود که؛ به دلیل بررسی ماهیت تغییرات اجتماعی معاصر لازم است که فرآیند جهانی شدن را با برجسته ساختن روابط پویا و پیچیده بین جوانان، دولت ها و نهادهای فراملی مورد بررسی قرار داد. این فرآیند موجب تغییرات سریع و بی سابقه در تمامی سطوح زندگی اجتماعی شده است. همچنان که جریان سرمایه، کالاها، مردم و ایده ها شتاب می گیرد. این فرآیندها مفاهیم اساسی در مورد نقش های متفاوت جوانان در خانواده و اجتماع و هنجارهای جنسیتی و شکل گیری هویت ها را دگرگون می سازند.Examining the social situation and issues of children and adolescents
Children and teenagers are especially important as family members. Currently, in all societies, the traditional concepts about family life, work, identity, relationships of individuals, groups with each other have been transformed due to globalization forces. The purpose of conducting this research; Investigating the social situation and issues of children and teenagers. This research was conducted in a qualitative and library manner and various articles and books were used in this research. As a result, it can be stated that; In order to examine the nature of contemporary social changes, it is necessary to examine the process of globalization by highlighting the dynamic and complex relationships between youth, governments, and transnational institutions. This process has caused rapid and unprecedented changes in all levels of social life. As the flow of capital, goods, people and ideas accelerates. These processes change the basic concepts about the different roles of young people in the family and society, gender norms and the formation of identities.