تحلیل ابعاد الزامات برنامه ریزی استراژیک نیروی انسانی بررسی رابطه آن با استراتژی های موضع سازی خدمات ورزشی درمجموعه های ورزشی شهرکرمان (مقاله پژوهشی دانشگاه آزاد)
درجه علمی: علمی-پژوهشی (دانشگاه آزاد)
آرشیو
چکیده
هدف پژوهش حاضر، تحلیل ابعاد الزامات برنامه ریزی استراژیک نیروی انسانی بررسی رابطه آن با استراتژی های موضع سازی خدمات ورزشی در مجموعه های ورزشی شهرکرمان است . روش پژوهش آمار توصیفی و آمار استنباطی استفاده شده و جامعه آماری شامل کارکنان مجموعه های ورزشی شهرکرمان با در نظر گرفتن احتمالات مربوط به غیر قابل استفاده بودن تعدادی از پرسشنامه های تکمیل شده، در مجموع 400 پرسشنامه توزیع شد که در نهایت 385 پرسشنامه مبنای تحلیل های آماری قرار گرفت.برای جمع آوری داده ها از دو پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد. سنجش روایی با استفاده از روایی صوری و تایید صاحب نظران مدیریت انجام گرفت. پرسش نامه الزامات برنامه ریزی استراتژیک نیروی انسانی برابر با (85 درصد) و استراتژی های موضع سازی خدمات ورزشی برابر با (1/86 درصد) محاسبه شده است. تجزیه و تحلیل داده ها به صورت کمی و کیفی صورت گرفته با نرم افزارهای SPSS ویراست 23 وPLS Smart ویراست 23 انجام شد ،در پژوهش حاضر سطح معنی داری 05/0 در نظر گرفته شده است ، بر اساس یافته های پژوهش می توان نتیجه گرفت که اثر مثبت و معنادار الزامات برنامه ریزی استراتژیک منابع انسانی بر استراتژی های موضع سازی خدمات ورزشیاست. همچنین ضریب تعیین نشان می دهد 13 درصد از تغییرات استراتژی های موضع سازی خدمات ورزشیتوسط الزامات برنامه ریزی استراتژیک منابع انسانی تبیین می شودAnalyzing the dimensions of the requirements of strategic planning of human resources, examining its relationship with the positioning strategies of sports services in the sports complexes of Kerman
The aim of the current research is to analyze the dimensions of the requirements of strategic planning of human resources, to examine its relationship with the positioning strategies of sports services in the sports complexes of Kerman. The research method of descriptive statistics and inferential statistics was used and the statistical population included the employees of sports complexes in Kerman, taking into account the possibility of unusability of some completed questionnaires, a total of 400 questionnaires were distributed, and finally 385 questionnaires were used as the basis for statistical analysis. Two researcher-made questionnaires were used to collect data. Validity assessment was done using face validity and approval by management experts. The questionnaire of requirements for strategic planning of manpower equal to (85%) and positioning strategies of sports services has been calculated equal to (86.1%). Data analysis was carried out quantitatively and qualitatively with SPSS version 23 and PLS Smart version 23 software, in the current research, the significance level is 0.05, based on the research findings, it can be concluded that the effect Positive and meaningful requirements of strategic planning of human resources on positioning strategies of sports services. Also, the coefficient of determination shows that 13% of the changes in the positioning strategies of sports services are explained by the strategic planning requirements of human resources.