آرشیو

آرشیو شماره ها:
۴۴

چکیده

هدف اصلی این مقاله شناسایی و واکاوی عوامل مؤثر بر بازاریابی صادراتی محصولات شرکت های دانش بنیان مطالعه است. پژوهش از لحاظ هدف داده بنیاد و از لحاظ روش گرندد تئوری اجرا شد. جامعه پژوهش را مدیران شرکت های دانش بنیان به عنوان خبرگان تشکیل دادند. بر اساس معیار اشباع نظری 15 نفر به روش هدفمند انتخاب شدند. داده ها با مصاحبه نیمه ساختاریافته با استفاده از نرم افزار maxqda12 گردآوری شد. در نتیجه با روش تحلیل کیفی طی سه مرحله کدگذاری باز، کدگذاری محوری و کدگذاری انتخابی در ابتدا 178 کد شناسایی شدند و سپس با جذب کدهای تکراری 72 کد باقی ماندند و در نهایت کدهای باقی مانده به 3 دسته عوامل فردی، سازمانی و محیطی تقسیم بندی شدند.

Identification and analysis of factors affecting the export marketing of products of knowledge-based companies, a case study of the Science and Technology Park of Fardis Shahr Tehran

The main purpose of this article is to identify and analyze the effective factors affecting the export marketing of the products of knowledge-based companies. The research was carried out in terms of the purpose of the foundation data and in terms of the ground theory method. The research community was formed by managers of knowledge-based companies as experts. Based on theoretical saturation criteria, 15 people were selected in a targeted way. Data was collected by semi-structured interview using maxqda12 software. As a result, 178 codes were identified through the three stages of open coding, central coding, and selective coding with the qualitative analysis method, and then 72 codes remained after absorbing duplicate codes, and finally, the remaining codes were divided into 3 categories of individual, organizational, and environmental factors. Became.

تبلیغات