جهت دهی به عادات خرید: الگویی برای مصرف کنندگان کالای ورزشی ایران
آرشیو
چکیده
مقدمه و هدف: هدف این پژوهش جهت دهی به عادات خرید: الگویی برای مصرف کنندگان کالای ورزشی ایران بود. روش شناسی: پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی، از حیث ماهیت توصیفی- همبستگی است. جامعه آماری پژوهش کلیه مدیران و کارشناسان شرکت های تولیدی ورزشی و فروشگاه های ورزشی بودند که نمونه آماری به صورت دردسترس انتخاب شدند. جهت جمع آوری داده ها از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد و روایی صوری پرسشنامه توسط صاحب نظران (13 نفر)، تائید شد. همچنین پایایی آن با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ (92/0) و پایایی ترکیبی محاسبه شد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها و بررسی برازش مدل از مدل سازی معادلات ساختاری در نرم افزار PLS3-SPSS24 استفاده شده است. نتایج: نتایج نشان داد که به جز اثر محیط بر ععادت خرید که مورد تائید قرار نگرفت (05/0P>) تمامی ضرایب معنی داری t از 96/1 بزرگ تر هستند که این امر معنی دار بودن تمامی سؤالات و روابط میان متغیرها را در سطح اطمینان 95% تائید می سازد. نتیجه گیری: به طور کلی با توجه به نتایج پژوهش می توان گفت جهت نهادینه کردن عادت خرید کالای ورزشی داخلی عوامل استفاده شده در این پژوهش را به عنوان الگوی برای تصمیم گیری خود در نظر گیرند.Orientation to shopping habits: a model for consumers of Iranian sports goods
Introduction & Purpose: The purpose of this study was to orient shopping habits: a model for consumers of Iranian sports goods. Methodology: The present study is descriptive-correlative in terms of applied purpose. The statistical population of the study was all managers and experts of sports production companies and sports stores that the statistical sample was selected as available. A researcher-made questionnaire was used to collect data and the face validity of the questionnaire was confirmed by experts (13 people). Its reliability was also calculated using Cronbach's alpha test (0.92) and combined reliability. Structural equation modeling in PLS3-SPSS24 software has been used to analyze the data and evaluate the model fit. Results: The results showed that except for the effect of environment on shopping habit which was not confirmed (P> 0.05), all coefficients of significance t are greater than 1.96, which means that all questions and relationships between variables are significant at the level. 95% Confirmation. Conclusion: In general, according to the results of the research, it can be said that in order to institutionalize the habit of buying domestic sports goods, the factors used in this research should be considered as a model for their decision making.