آرشیو

آرشیو شماره ها:
۳۹

چکیده

در بانکداری نوین متغیر های متعددی وجود دارند که برروند تجهیز منابع پولی بانک ها ومؤسسات مالی تأثیر می گذارند. شناسایی وتعیین میزان تأثیر ونوع ارتباط این مؤلفه ها با موفقیت بانک ها در تجهیز منابع پولی مقوله ای مهم می باشد. ارزیابی عملکرد و سنجش موفقیت بنگاه ها از جمله مباحث مدیریت است که در حوزه حسابداری مدیریت قابل بحث و بررسی است. درکل به تجربه ثابت شده در شرایط رقابتی موسساتی باقی می مانند که قوی و نیرومند بوده و به شکل کارا و موثر فعالیت نمایند. لذا حصول روش های نوین در ارائه خدمات بانکی یک مزیت رقابتی برای هر بانک است. اطلاعات حاصل از تحقیق نشان می دهد توانایی بانکها در ارائه خدمات الکترونیک تفاوت دارند. این اطلاعات می تواند مورد استفاده گروه های مختلف با اهداف و انگیزه های متفاوت قرار گیرد. به طور کلی علاوه بر مدیران بانکها؛ مدیران بانک مرکزی و مشتریان بانکها نیز علاقمند هستند بدانند و آگاه باشند که کیفیت و کمیت خدمات بانکداری الکترونیک در هر بانک چگونه است و کدام یک از بانکها ارائه دهنده بهترین خدمات الکترونیکی هستند.

Investigating the effect of success factors and knowledge on financial management in banks and prioritization of factors

In modern banking, there are many components that affect the process of equipping the financial resources of banks and financial institutions. Identifying and determining the degree of influence and the type of relationship of these components with the success of banks in equipping monetary resources is an important category. Performance evaluation and measuring the success of companies is one of the management topics that can be discussed and investigated in the field of management accounting. In general, to the proven experience in competitive conditions, institutions that remain strong and be strong and work efficiently and effectively. Therefore, obtaining new methods in providing banking services is a competitive advantage for every bank. The information obtained from the research shows that the ability of banks to provide electronic services is different. This information can be used by different groups with different goals and motives. In general, in addition to bank managers; Central bank managers and bank customers are also interested to know And be aware of the quality and quantity of electronic banking services in each bank and which of the banks provide the best electronic services.

تبلیغات