آرشیو

آرشیو شماره ها:
۳۹

چکیده

پژوهش حاضر با هدف بررسی مقایسه ی اهمالکاری تحصیلی در بین کودک و نوجوان با والدین تحصیل کرده و بیسواد صورت پذیرفته است. روش پژوهش توصیفی تحلیلی بوده است؛ به منظور گردآوری داده های لازم برای نیل به اهداف پژوهش، از منابع موجود و مرتبط با موضوع پژوهش فیش برداری شد و اطلاعات حاصل با شیوه های کیفی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. این مقاله، توصیف مختصر سوابق و تاریخچه ی اهمالکاری و تحصیلات در بین والدین، را بصورت مفهومی در این زمینه را مرور کرده است. سپس مفهوم آموزش به کودک و نوجوان را به عنوان شاخه ای از دانش بشری را مورد بررسی عمیق قرار داده است و سپس پیشینه ی تحقیقات گذشته و نظریات دانشمندان و بزرگان بیان شده است. در پایان مقاله، پیشنهادهایی کاربردی در مورد آموزش های گوناگون و بخصوص کاهش اهمالکاری برای کودک و نوجوان ارائه شده است.

Comparison of academic procrastination among children and adolescents with parents Educated and illiterate

The present study was conducted with the aim of comparing academic procrastination among children and adolescents with educated and illiterate parents. The research method was descriptive and analytical; In order to collect the necessary data to achieve the goals of the research, from the sources Available and related to the subject of the research was taken and the resulting information was analyzed with qualitative methods. This article has reviewed the brief description of the records and history of procrastination and education among parents in a conceptual way in this field. Then, the concept of teaching children and adolescents as a branch of human knowledge has been deeply investigated, and then the background of past research and the opinions of scientists and elders have been stated. At the end of the article, practical suggestions about various trainings and especially reducing procrastination for children and teenagers have been presented.

تبلیغات