آرشیو

آرشیو شماره ها:
۳۹

چکیده

مشارکت مشتری در ایجاد ارزش برای سازمان ها تحت شرایط بازار نوین، به عنوان عاملی شناخته شده است که شرکت ها را مقدور می سازد در رقابت پابرجا بمانند. هدف این مقاله نشان دادن روابط بین مشارکت مشتری در ایجاد ارزش و وفاداری مشتری است. با توجه به ماهیت نامنسجم مطالعات انجام شده در این زمینه بر مبنای نتایج تحلیل ادبیات، مدل مفهومی روابط بین مشارکت مشتری در ایجاد ارزش و وفاداری ساختاربندی می گردد. روابط بین مشارکت مشتری در ایجاد ارزش و وفاداری مشتری به شیوه یکپارچه یعنی از طریق روابط مستقیم و غیرمستقیم بین دو ساختار تحلیل می گردد.

Relationship between customer involvement in business value creation and customer loyalty

Customer participation in creating value under new market conditions is known as a factor that enables companies to remain competitive. The purpose of this paper is to show the relationships between customer involvement in value creation and customer loyalty. According to the incoherent nature of the studies conducted in this field based on the results of the literature analysis, the conceptual model of relationships between customer participation in creating value and loyalty is structured. The relationships between customer participation in creating value and customer loyalty are analyzed in an integrated way, that is, through direct and indirect relationships between the two structures.

تبلیغات