آرشیو

آرشیو شماره ها:
۳۳

چکیده

هدف: در ادبیات مدیریت پروژه و فرآیند، بررسی عوامل کلیدی موفقیت مورد نیاز برای اجرای یک استراتژی رقابتی با هدف رتبه بندی آنها و پیشنهاد دستورالعمل هایی برای اجرای موفقیت آمیز استراتژی رقابتی، توسعه پیدا کرده است. طراحی / روش شناسی / رویکرد: برای دستیابی به اهداف مورد نظر، پژوهشی در ادبیات موضوعی انجام شد که امکان ساخت یک پرسشنامه به عنوان ابزار گردآوری داده ها و استفاده از تحلیل فراوانی نسبی و اندازه گیری شاخص مرکزی را به عنوان پردازش آماری فراهم نمود. یافته ها: تمامی 42 الزام مطرح شده در ادبیات به عنوان عوامل موفقیت کلیدی برای اجرای استراتژی رقابتی مورد بررسی قرار گرفتند و از طریق تجزیه و تحلیل پاسخ های متخصصان 12 عامل کلیدی موفقیت مورد تایید قرار گرفت. محدودیت های تحقیق شامل کوچک بودن حجم نمونه که به تعداد پاسخ دهندگان پرسشنامه توزیع شده به روش الکترونیکی مشروط شد و نامعلوم بودن اندازه جمعیت می باشد که امکان تعمیم وجود ندارد. مفاهیم عملی: یک توصیه برای شرکت ها از طریق چهار اقدام شاخص در اجرای استراتژی رقابتی ارائه شد. این تحقیق به این نتیجه رسید که فراتر از ارکان استراتژی، فرآیندها و پروژه ها ، افراد، اعم از مشتریان یا کارکنان، باید به عنوان یکی از پایه های مزیت رقابتی در نظر گرفته شوند. نوآوری / ارزش: طرح رتبه بندی ارتباط الزامات برای اجرای استراتژی رقابتی راهی برای حمایت از شرکت ها برای ترویج اقدامات به منظور انطباق با محیط شرکت است، به طوری که همه روابط تولیدی با اهداف استراتژیک همسو شوند.

Factors affecting the implementation and implementation of competitive strategies

In the project and process management literature, an investigation of the key success factors required for the implementation of a competitive strategy has been developed with the aim of ranking them and proposing guidelines for the successful implementation of the competitive strategy. Design/Methodology/Approach: In order to achieve the desired goals, a research was conducted in the subject literature, which provided the possibility of building a questionnaire as a data collection tool and using relative frequency analysis and central index measurement as statistical processing. Findings: All 42 requirements raised in the literature as key success factors for the implementation of competitive strategy were examined and 12 key success factors were confirmed through the analysis of experts' answers. The limitations of the research include the small size of the sample, which was conditioned by the number of respondents of the questionnaire distributed electronically, and the unknown size of the population, which makes it impossible to generalize. Practical implications: A recommendation for companies was presented through four key measures in the implementation of competitive strategy. This research concluded that beyond the pillars of strategy, processes and projects, people, whether customers or employees, should be considered as one of the foundations of competitive advantage.

تبلیغات