نوآفرینی در گردشگری از طریق مشارکت در مسئولیت های اجتماعی، بازاریابی رابطه ای و خلق ارزش پایدار
آرشیو
چکیده
این پژوهش به بحث و گفتگو درمورد نوآوری گردشگری می پردازد که توسط میزبانان اقامتگاه اشتراکی توسعه یافته و براساس نتایج حاصل از خلق ارزش مشترک میهمانان می باشد. در این فرآیند، بازاریابی رابطه ای جنبه اصلی مدل های کسب وکار همتا به مهتا می باشد که به عنوان شتاب دهنده نوآوری تجزیه و تحلیل می شود. نویسندگان 30 مصاحبه جامع با میزبانان پرتغالی اقامتگاه های Airbnb برای درک ادغام خلق ارزش مشترک مهمانان از طریق سازوکار های رابطه ای در نوآوری کسب و کارهایشان ، انجام دادند. این نتایج حاکی از آن است که در طول اقامت میهمانان یک بازاریابی رابطه ای نزدیک با آنها برقرار شده است. این واقعیت برای خلق مشترک تجربه گردشگری و برای افزایش نوآوری در خدمات اقامتگاه مهم می باشد. نتایج اصلی نوآوری تدریجی هستند و مربوط به تجهیزات و امکانات ارائه شده و مشارکت با سایر کسب و کارها می شوند. این فقط از طریق کاربری که محتوای بررسی های آنلاین را ایجاد کرده رخ نمی دهد، بلکه با رابطه بین فردی ثابت بین میزبان ها و مهمان ها نیز ایجاد می شود.Innovation in tourism through participation in social responsibilities, relational marketing and sustainable value creation
This paper discusses tourism innovation developed by hosts of sharing accommodation, based on the outcomes of guests’ value co-creation. In this process, relationship marketing is a central aspect of peer-to-peer business models, analysed as a catalyst of innovation. The authors conducted thirty in-depth interviews with Portuguese hosts of Airbnb accommodations in order to understand the integration of guests’ value co-creation through relational mechanisms in the innovation of their businesses. The results evidence that it is established a close relationship marketing with guests during their stay. This fact is considered critical for the co-creation of the tourism experience and to increment innovation in the accommodation services. The main innovation outcomes are incremental and connected to the provided facilities, amenities and partnerships with other businesses. This happens not only through the user generated contents of online reviews, but also with the constant interpersonal contact established between guests and hosts.