آرشیو

آرشیو شماره ها:
۴۵

چکیده

Based on the importance of virtual classrooms and due to the inevitability of using them in difficult situations such as the Covid-19 pandemic, the current study was an attempt to investigate the perception of high school EFL teachers toward virtual learning systems' experience. Also, probing the perception of high school EFL teachers toward virtual learning systems' opportunities, exploring the perception of high school EFL teachers toward virtual learning systems' challenges and threats, and informing the educational society of the solutions to the barriers of virtual learning systems based on the perception of high school EFL teachers were the other objectives of the current study. To this end, the attitudes of 120 EFL teachers (males=67, females=53) with the age range of 30 to 50 who were teaching at different high schools of West Azerbaijan province, Urmia, Iran, were gathered via a researcher-made questionnaire. The results of the study show that although high school teachers faced some barriers such as low internet access, low interaction, and low concentration by learners, actually they actually have positive attitudes toward the use of digital learning, particularly in virtual classrooms. Furthermore, the findings showed that data retention power and quick and easy access were favored by most of the teachers, and they believed these two items can be regarded as positive opportunities. In addition, teachers presented some comments such as adding visuals to the virtual classrooms, using chat boxes, and planning interaction hints to resolve the virtual classrooms’ existing problems such as poor connection and low concentration. The implications of the study will be discussed.

دیدگاه معلمان دبیرستان انگلیسی زبان انگلیسی از فرصت های سیستم آموزش مجازی: چالش ها و تهدیدها

بر اساس اهمیت کلاس های مجازی و به دلیل اجتناب ناپذیر بودن استفاده از آن در شرایط دشواری مانند همه گیری کووید 19، پژوهش حاضر تلاشی برای بررسی درک معلمان زبان انگلیسی دبیرستانی از تجربه سیستم های یادگیری مجازی بود. همچنین بررسی نگرش معلمان زبان انگلیسی دبیرستان نسبت به فرصت های سیستم های یادگیری مجازی، بررسی نگرش معلمان زبان انگلیسی دبیرستان نسبت به چالش ها و تهدیدات سیستم های یادگیری مجازی و آگاه سازی جامعه آموزشی از راهکارهای رفع موانع سیستم های یادگیری مجازی مبتنی بر آموزش. ادراک معلمان زبان انگلیسی دبیرستان از دیگر اهداف پژوهش حاضر بود. برای این منظور، نگرش 120 معلم زبان انگلیسی (67 مرد = 53 زن = 53) با دامنه سنی 30 تا 50 سال که در دبیرستان های مختلف استان آذربایجان غربی، ارومیه، ایران تدریس می کردند، از طریق یک پژوهشگر ساخته جمع آوری شد. پرسشنامه. نتایج مطالعه نشان می دهد که اگرچه معلمان دبیرستان با موانعی مانند دسترسی کم به اینترنت، تعامل کم و تمرکز پایین زبان آموزان مواجه بودند، اما در واقع آنها نگرش مثبتی نسبت به استفاده از یادگیری دیجیتال به ویژه در کلاس های مجازی دارند. همچنین، یافته ها نشان داد که قدرت نگهداری داده ها و دسترسی سریع و آسان مورد علاقه اکثر معلمان بوده و معتقدند این دو مورد را می توان به عنوان فرصت های مثبت تلقی کرد. علاوه بر این، معلمان نظراتی مانند افزودن تصاویر به کلاس های مجازی، استفاده از جعبه های گفتگو و برنامه ریزی نکات تعاملی برای حل مشکلات موجود کلاس های مجازی مانند اتصال ضعیف و تمرکز پایین ارائه کردند. پیامدهای مطالعه مورد بحث قرار خواهد گرفت.  

تبلیغات