مربیگری در مقیاس مناسب: بررسی اثربخشی مربیگری هوش مصنوعی
آرشیو
چکیده
شواهد محدودی از اثربخشی تجربی در مورد تلاقی هوش مصنوعی (AI) و مربیگری سازمانی و زندگی وجود دارد. مربیگری "اثربخش است" اما اغلب در دسترس نیست یا مقرون به صرفه نیست. هوش مصنوعی می تواند مربیگری را برای دستیابی به مخاطبان گسترده تر توسعه دهد، با این حال، ما هنوز نمی دانیم که AI-coaching چقدر اثربخش است. این مطالعه که یک کارآزمایی طولی کنترل شده همانند سازی شده است، کارآیی یک مربی هوش مصنوعی ربات چت به نام Vici را آزمایش می کند. یک گروه آزمایشی (75 نفر) به مدت شش ماه از Vici استفاده کردند. هشت مقیاس در مورد دستیابی به هدف، تاب آوری، بهزیستی روانشناختی و استرس ادراک شده از گروه آزمایش و کنترل (94 نفر) جمع آوری شد. داده ها در ابتدا، پس از شش ماه استفاده از چت بات، و سه ماه بعد از آن جمع آوری شد. گروه آزمایش افزایش آماری معنی داری را در دستیابی به هدف نشان دادند، در حالی که سایر معیارها نتایج غیرمعنی داری داشتند. این نتایج را با استفاده از تئوری های هدف و کنترل و هوش مصنوعی تفسیر می کنیم تا نشان دهیم که مربیگری هوش مصنوعی در یک گستره ی محدود مؤثر است، و همچنین نشان می دهیم که هوش مصنوعی می تواند مربیگری را به روشی مقرون به صرفه و اثربخش گسترش دهد.Coaching at Scale: Investigating the Efficacy of Artificial Intelligence Coaching
There is limited empirical efficacy evidence on the confluence of artificial intelligence (AI) andorganisational and life coaching. Coaching “works” but is often unavailable or unaffordable. AIcould scale coaching to reach a wider audience, however, we do not yet know how well AIcoaching “works”. This replication randomised controlled trial longitudinal study tested theefficacy of a chatbot AI coach called Vici. An experimental group (n=75) used Vici for sixmonths. Eight measurements on goal attainment, resilience, psychological wellbeing, andperceived stress were collected from the experimental and control group (n=94). Data wascollected at baseline, after each of the six chatbot usage months, and three-months later. Theexperimental group showed a statistically significant increase in goal attainment, while all othermeasures yielded non-significant results. Using AI, goal and control theories we interpret theseresults to indicate that AI coaching is effective in a narrow application, suggesting that AI coulddemocratise coaching in a cost-effective, scalable manner.