آرشیو

آرشیو شماره ها:
۳۹

چکیده

اختلال بیش فعالی به عنوان یک الگوی تکانشگری و بی توجهی توصیف شده است که غالبا قبل از ۷ سالگی شروع می شود. پژوهش حاضر با هدف بررسی اختلال بیش فعالی- نقص توجه تهیه گردید. این پژوهش از نوع توصیفی تحلیلی بوده که با روش مطالعات کتابخانه تهیه گردیده است. ابزارهای گرداوری اطلاعات در این پژوهش مقالات علمی پژوهشی، کتب روانشناسی و پایگاه های اینترنتی مرجع مثل سیلیویکا و ایرانداک بود.با توجه به مطالعه انجام شده می توان گفت: اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی از بیشترین اختلالات رفتاری شایع در کودکان است و با مجموعه ای از نشانه ها، شامل سطوحی از رفتارهای تکانشی، کمبود توجه و بیش فعالی رشد نیافته مشخص می شود. بیشتر کودکان مبتلا به اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی حداقل از هوش طبیعی برخوردارند و شمار زیادی از آنها تیزهوش هستند. پژوهشگران معمولا در تشخیص این اختلال از گزارش های معلمان استفاده می کنند. چرا که اکثر اولیا و مربیان به دلیل آشنا نبودن با ریشه ی مشکلات رفتاری و نیاز های عاطفی، رفتاری و اموزشی این کودکان معمولا در تعامل و آموزش آنها با مشکلات متعددی روبرو می شوند.

Investigation of Attention Deficit Hyperactivity Disorder

Hyperactivity Disorder has been described as a pattern of impulsivity and inattention that often begins before the age of seven. The present study was conducted to investigate Attention Deficit Hyperactivity Disorder. This research is of descriptive-analytical type which has been prepared by the method of library studies.Data collection tools in this study were scientific research articles, psychology books and reference websites such as Silivika and Irandac. According to the study, it can be said that attention deficit / hyperactivity disorder is one of the most common behavioral disorders in children and with Symptoms include levels of behaviorsImpulsivity, attention deficit and underdeveloped hyperactivity are characterized. Most children with Attention Deficit / Hyperactivity Disorder have at least some normal intelligence and a large number of them are gifted. Researchers often use teacher reports to diagnose the disorder. Because most parents and educators, due to unfamiliarity with the root of behavioral problems and emotional, behavioral and educational needs of these children, usually face many problems in their interaction and education.

تبلیغات