آرشیو

آرشیو شماره ها:
۳۳

چکیده

در هتل های لوکس که بخش های چندملیتی را هدف قرار می دهند، کارکنان خدماتی برای ایجاد تجربیات منحصر به فرد و شخصی برای مشتریان با ارزش و باهوش، ضروری هستند. انجام کار عاطفی و استفاده از هوش فرهنگی، یک عامل کلیدی برای اطمینان از برخورد و مواجهه های خدماتی بین فرهنگی است اما فشار بیشتری را برای کارکنان ایجاد می کند. هدف این مطالعه، ارزیابی تاثیر طیف گسترده ای از کار عاطفی و هوش فرهنگی CQ بر رضایت شغلی کارکنان است. CQ شناختی، CQ انگیزشی، ناهماهنگی عاطفی و بیان احساسات بر رضایت شغلی تاثیر می گذارند. علاوه براین، این مطالعه شامل مشارکت مدیران ارشد هتل های لوکس برای بحث بیشتر در مورد نتایج تحقیق است. این رویکرد به محققان و متخصصان کمک کرد تا یافته های کلیدی مطالعه را زمینه سازی کنند که برای انعکاس درک مدیران از هوش فرهنگی، کار عاطفی و رضایت شغلی مورد استفاده قرار گرفت. این بحث نشان داد که چگونه این مسائل در شیوه ها و اقدامات کلی منابع انسانی هتل های لوکس و به ویژه در طول بحران کووید 19 گنجانده شده اند.

Effective management of human resources in luxury hotels

Within luxury hotels targeting multinational segments, frontline service staff are essential to creating unique, personalized experiences for high-value, discerning clientele. Performing emotional labor and utilizing cultural intelligence are key to ensuring exceptional cross-cultural service encounters, but which also create additional pressures for frontline staff. This study aims to assess the impacts of a comprehensive range of emotional labor and cultural intelligence (CQ) on employees’ job satisfaction. Cognitive CQ, motivational CQ, emotive dissonance, and expression of naturally felt emotions were shown to influence job satisfaction. Moreover, the study engaged senior executives from luxury hotels to further discuss the survey results. This approach helped the researchers and practitioners to (re)contextualize the study’s key findings, which were used to reflect on managers’ understanding of cultural intelligence, emotional labor and job satisfaction. The discussions highlighted how these issues were incorporated in luxury hotels’ human resource practices in general and especially during the COVID-19 crisis.

تبلیغات