آرشیو

آرشیو شماره ها:
۲۶

چکیده

پایداری گردشگری، نیازمند وجود امکانات سخت افزاری، فراهم بودن امکانات برای تبلیغات، جذب سرمایه گذار و گردشگر، فائق آمدن با شرایط غیرمترقبه همچون شیوع بیماری کرونا، استفاده از فن آوری روز دنیا و به کارگیری کارکنان توانمند و تور لیدرهای با روابط اجتماعی بالا می باشد. در این پژوهش مقایسه شاخص های گردشگری پایدار در مناطق خرمشهر و آبادان با استفاده از روش SWOT در دستور کار قرار گرفت و مشخص شد که دست اندرکاران و برنامه ریزان هر دو منطقه با سه استراتژی مهم توجه به امکانات مالی، تغییرات در عملکرد رقبا واستراتژی نوآوری استفاده کرده که اولویت در خرمشهر با نوآوری و در آبادان با به دست آوردن منابع مالی مناسب و تبلیغات است. در این راستا مشخص شد که با توجه به قدمت، شهرت و شرایط شهر آبادان، این شهر امکان بیشتری برای تبلیغات از طریق رادیو تلویزیون محلی و ملی برای جذب گردشگر دارد و از منابع مالی مربوط به موسسات مالی و بانکی برای گسترش بخش گردشگری استفاده می-کند اما در خرمشهر بیشتر برنامه ریزی در جهت استفاده از منابع خارجی وجود دارد. در هر دو منطقه ی گردشگری، استفاده از فن آوری روز دنیا به علت عدم آشنایی تور لیدرها با چالش مواجه شده و دست اندرکاران گردشگری به دنبال آموزش کارکنان شاغل در بخش گردشگری و به استخدام تور لیدرهایی با توانایی برقراری ارتباط بالا هستند. در نهایت هر دو منطقه از شیوع بیماری کرونا و مسائل مشابه که باعث فروپاشی گردشگری شده هراس داشته و در تلاش در جهت غلبه بر این شرایط هستند.

Comparison of sustainable tourism indicators in rural areas of Khorramshahr and Abadan counties using SWOT matrix

Abstract Sustainability of tourism, requires hardware facilities, providing facilities for advertising, attracting investors and tourists, overcoming unexpected conditions such as the outbreak of coronary heart disease, using the latest technology in the world and employing capable staff and tour leaders with relationships Social is high. In this study, the comparison of tourism sustainability indicators in Khorramshahr and Abadan regions using the swot method was put on the agenda and it was found that stakeholders and planners in both regions with three important strategies considering financial possibilities, changes in competitors' performance, Innovated and used strategy, which is a priority in Khorramshahr with innovation and in Abadan with obtaining appropriate financial resources and advertising. In this regard, it was found that due to the age, reputation and conditions of Abadan, the city is more opportunities for advertising through local and national radio and television to attract tourists and uses financial resources of financial and banking institutions to expand the tourism sector. But in Khorramshahr, there is more planning to use foreign resources. In both tourism regions, the use of state-of-the-art technology has been challenged due to the unfamiliarity of tour leaders, and tourism practitioners are seeking to train tourism staff and hire tour leaders with high communication skills. Eventually, both regions fear the outbreak of coronary heart disease and similar issues that have led to the collapse of tourism, and are working to overcome the situation.

تبلیغات