سیستم های اطلاعاتی یکی از سیستم های مبتنی بر کامپیوتر است که اطلاعات مورد نیاز مدیران مدارس استثنایی را برای تصمیم گیری در اختیار آنان قرار می دهد. وجود چنین سیستمی باید اطلاعات را متنناسب با خواسته های مدیران مدارس ارائه نماید. هدف از پژوهش حاضر دستیابی به مدلی است که معرفی سیستم هایی می باشد که از تصمیم گیری مدیران مدارس حمایت می کند. روش پژوهش حاضر روش کیفی از نوع تحلیل محتوا بوده و اطلاعات تحقیقی از طریق بررسی شواهد، منابع و اسناد کتابخانه ای، اطلاعات شبکه های اینترنتی و مصاحبه با مدیران مدارس استثنایی گردآوری شده است. ابزار این پژوهش مصاحبه می باشد. جامعه آماری در پژوهش حاضر کلیه مدیران مدارس استثنایی استان اصفهان می باشد. برای تعیین نمونه پژوهش حاضر، مصاحبه با مدیران تا جایی ادامه پیدا کرد که داده های پژوهش به حد اشباع رسید. برای تجزیه و تحلیل یافته ها نیز از روش تحلیل محتوا و مصاحبه استفاده گردید. در ادامه نتایجه بدست امده مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهد گرفت. موفقیت های ایجاد شده در تصمیم گیری مدارس استثنایی وابستگی زیادی در بکارگیری به موقع از داده ها و اطلاعات موجود در سیستم های اطلاعاتی می باشد.