هدف این پژوهش بررسی عوامل موثر بر عملکرد صادرات با نقش میانجی انطباق آمیخته بازاریابی در شرکتهای صادراتی استان خوزستان میباشد. جامعه آماری این پژوهش، مدیران و سرپرستان بخشهای مرتبط با صادرات در شرکتهای صادراتی استان خوزستان میباشند. با توجه به اینکه سطح تحلیل این پژوهش شرکتها میباشند، پرسشنامه به صورت سرشماری بین شرکتها توزیع و تعداد 83 پرسشنامه از 34 شرکت صادراتی دریافت شد. دادهها با استفاده از دو نرم افزارSPSS و Smart-PLS تجزیه و تحلیل شد. نتایج پژوهش نشان داد تأثیر امور پیش صادرات بر انطباق آمیخته بازاریابی و همچنین تأثیر انطباق آمیخته بازاریابی بر عملکرد صادرات مثبت و معنادار بود. همچنین نقش میانجی انطباق آمیخته بازاریابی در تأثیر امور پیش صادرات بر عملکرد صادرات مورد تأیید قرار گرفت. در حالیکه تأثیر تعهد صادرات و فاصله بازار درک شده بر انطباق آمیخته بازاریابی تایید نشد. همچنین نقش میانجی انطباق آمیخته بازاریابی در تأثیر تعهد صادرات بر عملکرد صادرات و در تاثیر فاصله بازار درک شده بر عملکرد صادرات نیز مورد تأیید قرار نگرفت.