آرشیو

آرشیو شماره ها:
۱۴

چکیده

در این مقاله بر آنیم تا تأثیرات احتمالی رسانه اجتماعی را هم بر افراد و هم بر جامعه در قالب یک کلیّت مورد بررسی و تحلیل قرار دهیم. در وهله نخست، پیش از آنکه به تدقیق در جنبه های انتخاب شده اَشکال جدید تعامل مجازی بپردازیم، وضعیت کنونی رسانه اجتماعی را در چارچوب حقایق و آمار و ارقام مربوط به آن روشن می سازیم. با تمرکز و تأکید ویژه ای بر یافته های اخیر تحقیق در حوزه عصب شناسی، سؤالی که متعاقبا باید در این زمینه پاسخ داده شود این است: مغز ما به چه نحو با اشکال جدید تکنولوژی های اطلاعاتی روبرو شده و تبعات احتمالی آن در رفتار اجتماعی ما چیست؟ دامنه گسترده ای از تفاسیر مختلف و مرتبط با سودمندی رسانه اجتماعی در قالب منبع قدرتمند ارتباطات و یادگیری وجود دارد. با بررسی و سنجش مزایا و معایب متعدد در این جهت و با تأکید بیشتر بر جزئیات، نگاه عمیق تری به کنترل مسئولیت در قبال رسانه اجتماعی خواهیم داشت. این تحلیل و سنجش در دو سطح انجام می شود: ۱.شکل جامع اطلاعات و ابراز دیدگاه ها نسبت به رسانه اجتماعی و تأثیر آن بر سیستم های اجتماعی ۲.شکل فردی مشارکت و تأثیر ویژه رسانه اجتماعی بر رفتار اجتماعی فرد اثرات رسانه اجتماعی در دو سطح مذکور در یک تصویر جامع با هم تلفیق خواهد شد. بنابراین در قالب نتایج اصلی این بررسی می توان گفت: -رسانه اجتماعی بر مغز انسان و به تبع آن بر کیفیت زندگی او اثر می گذارد، -احساسات نقش مهمی در ارتباطات انسان ایفا می کند،-سوای مزایای شناخته شده رسانه اجتماعی، باید گفت که تهدید ها و خطرات جدی برای افراد و اجتماع به همراه داشته، بنابراین باید به دنبال تعامل معقول و آگاهانه ای با رسانه اجتماعی بود.

تبلیغات